Udruga za razvoj audio-vizualne umjetnosti
16/11 2021
U ponedjeljak, 15. studenog 2021. godine u 18:00 sati održana je javna prezentacija audiovizualnog projekta Tina Dožića pod nazivom Dromomania Adriatica u prostoru udruge Metamedij u Društvenom centru Karlo Rojc. Projekt je predstavljao autor Tin Dožić.
Audiovizualni projekt Dromomania Adriatica upogonjuje dromomaniju kao istraživačku metodu s ciljem okretanja od homogenizirajućih formi reprezentacije okoliša, bilo onih turističkih bilo onih u geoinformacijskim sustavima (GIS). Uz rad Dromomania Adriatica prezentiran je i video rad Lutalaštvo koji je nastao kao jedna postaja u tom širem istraživačkom procesu.
U knjizi “Mad Travelers: Reflections on the Reality of Transient Mental Illnesses” autor Ian Hacking opisuje značenje pojma dromomanije: riječ je o zastarjelom pojmu, koji je sredinom 19. stoljeća opisivao danas nepostojeću psihijatrijsku dijagnozu tzv. “patološkog turizma”. Sam pojam sačinjen je od riječi dromo (grč. trkalište) i mania (grč. ludilo, bjesnilo). Danas, u doba razvoja masovnog turizma i komodifikacije putovanja, dromomanija se čini kao nešto poželjno, a želja za putovanjem ili tzv. lutalaštvo (engl. Wanderlust) postaje još jednom aktivnošću koja generira proizvodnju slika.
Rad ispituje reprezentacijske medije te razne odnose i diskrepancije, mutacije formi iz digitalnog u materijalno i obratno, a kroz seriju pješačkih izleta na gore i planine, autor sakuplja razne materijale koji se kasnije ostvaruju na ekranima laptopa. Upravo su ti odnosi oni koji ističu čudnu isprepletenost suprotnosti u antropocenu, primjerice odnos satelita i pametnog telefona koji iscrtava putanju čovjeka koji hoda ne-ljudskim krajolikom, ili onaj pak digitalnog modela i stvarnog predmeta čija je taj model reprezentacija. Pješačenje je metoda za utjelovljenje krajolika, a svaki korak pokušaj da se čitav planet gurne okomito prema dolje, koji rezultira samo time da tijelo biva odgurnuto prema gore. Ipak, čini se da je čitav planet lakše pomicati prstom, na ekranu, stoga ovaj rad traži ono začudno u digitalnim modelima Zemlje.
Materijali koji nastaju tijekom pješačkih izleta oponašaju geoinformacijske tehnike, a to su fotogrametrijski 3D modeli i gps tragovi, prikazi posjećenih lokacija na Google Earth platformi te njihove greške i glitchevi.
Praksa Tina Dožića (Rijeka, 1989) odmakla je od primarno zvučnih radova prema multimediji, fokusirajući se na istraživanje medija. Svoju je praksu od razvoja vlastitih elektroničkih instrumenata, aproprijacije zastarjelih tehnologija i recikliranja zaokrenuo prema medijskom istraživanju. Trenutno ga interesiraju materijalnost, (mračna) ekologija, DIY kultura i medijska arheologija, antropocen i geologija, točke susreta umjetnosti i znanosti te hodanje, spavanje i snovi. U potrazi je za čudnim situacijama koje se prirodno pojavljuju na presjeku fizičkog i digitalnog. Izlagao je na raznim platformama u Hrvatskoj i inozemstvu, kroz samostalne i kolaborativne projekte. Dožićev rad Pjesme za antropocen osvojio je nagradu Zlatna lubenica na festivalu Media Mediterranea 2018. godine. Finalist je nagrade Radoslav Putar 2019. i alumni WHW akademije u generaciji 2019./2020. Kao član autorskog tima: Sven Sorić (vizualni identitet), Hrvoje Spudić (vizualni identitet), Sara Salamon (video animacija) i Tin Dožić (oblikovanje zvuka) dobitnik je Nagrade 55. zagrebačkog salona primijenjene umjetnosti i dizajna (2020.) za mlade autore do 35. godina za vizualni identitet za 30. MBZ: Muzički biennale Zagreb / Music Biennale Zagreb.
Rad “Dromomania Adriatica” podržan je sredstvima Grada Zagreba te nastao u koprodukciji s udrugom Domino i uz pomoć udruge Metamedij. Rad “Lutalaštvo” podržan je od strane Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.