Udruga za razvoj audio-vizualne umjetnosti
18/11 2021
Udruga za razvoj audio vizualne umjetnosti Metamedij iz Pule pokrenula je novi projekt namijenjen učenicima srednjih škola – Mladi na mreži – koji će nizom različitih programa educirati polaznike te ih potaknuti na kreativno i umjetničko stvaralaštvo. Projekt adresira problem manjka motivacije i navika kod mladih za sudjelovanje u kulturno-umjetničkim programima, online edukacijskim programima te participativnim projektima koji omogućuju preobrazbu iz pasivnih konzumenata u aktivne stvaratelje, kritičare i komentatore. Ciljevi su povećanje socijalne uključenosti kroz suvremenu kulturu i umjetnost, poticanje participacije, osobnog razvoja i kvalitetnog provođenja slobodnog vremena putem korištenja novih medija i tehnologija, te unapređenje kreativnih i socijalnih vještina zahvaljujući zanimljivim i prilagođenim kanalima, platformama i formatima.
Projekt je započeo snimanjem video lekcija/tutoriala za šest online edukacija, odnosno radionica, čiji su sastavni dijelovi online mentorstva usmjerena ka realizaciji praktičnih radova polaznika. Učenici iz Gimnazije Pula, Tehničke škole Pula, SŠ „Zvane Črnja“ Rovinj, SŠ Buzet i SŠ „Vladimir Gortan“ Buje odabrali su po tri dvodnevne radionice između izrade GIF animacija, stickera i emojija, remikisiranja glazbe u Fruity Loopsu, snimanja i editiranja videa za TikTok (online platforme), digitalnog DJ-inga na PC aplikacijama, fotografije za mobilne uređaje i digitalnog marketinga. Radionice su počele početkom studenog, a trajat će do kraja veljače 2022. godine.
„Digitalni vokabular – osnove izrade GIF animacija, stickera i emojija“ vode i mentoriraju Maja Kolar i Tina Ivezić (Oaza) te Damir Prizmić (Radiona). Ova radionica oblikovanja digitalnog jezika ispituje upotrebu novih tehnologija u svakodnevnoj komunikaciji unutar virtualnih sredina te utjecaj tehnologije na misaone procese, emocionalne sposobnosti i međuljudske odnose na društvenim mrežama i internetu. Analizom vrsta alata za komunikaciju i različitih načina njihova korištenja razvijaju se vještine za komentiranje i komuniciranje slikom, razumijevanje značenja znakova i simbola te njihove različite primjene u različitim medijima.
Voditelj i mentor „Remiksiranja glazbe u Fruity Loopsu“ je glazbenik, DJ, glazbeni pedagog i producent Denis Goldin. Na radionici će se polaznici upoznati s radom alata za glazbenu produkciju, softvera Fruity Loops, i naučiti kako započeti s glazbenom produkcijom, tj. stvaranjem vlastite pjesme, te kako remiksirati i napraviti obradu neke pjesme.
„Snimanje i editiranje videa za TikTok (online platforme)“ TikTokera Darija Marčaca objašnjava kako postati TikToker i kreirati priču. Na radionici će polaznici naučiti osnove izrade TikTok videa, od snimanja do editiranja, te steći niz specifičnih znanja – od kvalitetnog pozicioniranja videa i gradnje communityja do korištenja različitih efekata i funkcija.
„Digitalni DJ-ing – uvod za rad na PC aplikacijama“ glazbenika i glazbenog pedagoga Ivana Šugara približava osnove DJ-inga te upoznaje polaznike s hardverima i softverima za DJ-eve, uči ih miksati te prepoznavati i raditi na DJ opremi i glazbenim žanrovima.
„Osnove fotografije za mobilne uređaje“ profesionalnog fotografa Đanija Celije fokusirana je na na to kako napraviti kvalitetnu fotografiju koja ima svoju priču. Na radionici se pružaju temeljna znanja iz uvoda u fotografiju i svjetlo, stvaranje priče i implementaciju svjetla s pričom, te podizanje fotografija na Instagram.
„Uvod u digitalni marketing“ Miška Macolića Tomičića povezuje dvije teme – digitalni marketing i društveno odgovorno poslovanje. Koristeći primjere iz svog života polaznici će naučiti kako povezati društveno odgovorno poslovanje s Instagramom te koja su pravila uspješne objave. Prvi dio te radionice održan je u pulskoj Gimnaziji u utorak, 16. studenog.
Mladi će samostalno i u grupama primijeniti stečeno znanje kroz sukreiranje umjetničkih sadržaja za online platforme, a koji će biti predstavljeni javnosti putem četiri natječaja – za GIF animacije, stickere i emojije, glazbeni spot na TikToku, Instagram fotografiju te društveno odgovoran marketing na društvenim mrežama. Prva tri natječaja imat će žiri koji će odabrati najbolje radove, a prva dva bit će popraćena online izložbom. Učenici će se moći međusobno ocjenjivati i rangirati na društvenim mrežama putem alata koje koriste u svakodnevnoj komunikaciji te će svi realizirani radovi biti dostupni na online profilima udruge Metamedij. Također, održan će biti i DJ livestreaming na Facebooku.
U sklopu projekta snimljene su i tri video lekcije, odnosno predavanja o Gig ekonomiji, Fake newsu te medijskoj pismenosti i medijskim kompetencijama, putem kojih se razvija kritički odnos prema medijima i društvenim mrežama. Obavezna predavanja razvijaju različite medijske pismenosti i kompetencije tako što obrađuju pitanja isprepletenosti naših života s onim provedenim na društvenim mrežama. Na tapetu su teme poput kvalitete naše informiranosti (npr. teorije zavjere), mogućnosti postizanja osobnog uspjeha kreiranjem sadržaja na društvenim mrežama (npr. influenceri) te načini prikazivanja ideala tijela na društvenim mrežama i stvaranja iskrivljenih predodžbi. Voditelji su doc. dr. sc. Krešimir Krolo i Izv. prof. dr. sc. Željka Tonković.
Video lekcije/tutoriale snimila je MedVid produkcija, a redateljica je bila Katarina Radetić. Kao dio Radnog tima za dramaturgiju videa, ona je s Brakom Škarom ujedno sudjelovala u procesu izrade i razrade sinopsisa. Škara – nastavnik, akademski muzičar i profesor klarineta – savjetovao je predavače po pitanju e-učenja, odnosno prilagodbe sinopsisa u svrhu postizanju željenih učinaka te grupne kohezije.
Projekt “Mladi na mreži” provodi se od lipnja 2021. do lipnja 2022. godine te će u tom vremenskom periodu 200 mladih biti motivirano za sudjelovanje u kulturno-umjetničkim projektima i educirano za online sadržaje koji ih zanimaju. Osim toga, pružena će im biti sva stručna, tehnička i mentorska podrška za razvoj participativnih umjetničkih projekata.
Vrijednost projekta je 463.988,06 kuna, od čega iznos od 394.389,85 kuna (85%) sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda, dok je iznos od 69.598,21 kuna (15 %) sufinanciran iz Državnog proračuna Republike Hrvatske. Više informacija o EU fondovima moguće je pronaći na internetskim stranicama www.strukturnifondovi.hr ili www.esf.hr.
Sadržaj objave za medije isključiva je odgovornost Udruge za razvoj audio vizualne umjetnosti Metamedij.
Sadržaj mrežne stranice isključiva je odgovornost Udruge za razvoj audio vizualne umjetnosti Metamedij. Za više informacija o EU fondovima: www.strukturnifondovi.hr i www.esf.hr