Udruga za razvoj audio-vizualne umjetnosti
29/06 2016
Selekcijska komisija u sastavu Iva Babaja, Andrej Filetin, Marko Golub, Silva Kalčić, Gjuro Korać, Mladen Orešić i Koraljka Vlajo odabrala je radove koji će biti predstavljeni na Izložbi hrvatskog dizajna 1516 koja se otvara 13. rujna 2016. godine u Muzeju za umjetnost i obrt i Salonu Izidor Kršnjavi. Na devetu po redu bijenalnu izložbu hrvatskog dizajna prijavljena su ukupna 429 profesionalnih te 84 studentskih radova. “Redizajn vizualnog identiteta udruge Metamedij” i publikacija “Rojc – Otok kreativnosti” jedni su o odabranih radova.
(iz prijavnice:)
Redizajn vizualnog identiteta udruge Metamedij započeo je oblikovanjem knjižice “Rojc – otok kreativnosti”. U biti ne, započeo je 2006. ili 2007. godine u sklopu kolegija Grafičko oblikovanje na DVK/UMAS. Ali onda nisu htjeli redizajn. Onda je bio sav u pikselima. I imao je najmanji flajer ikada. Puno manji od onog za SC. Puno manji.
Onda kad se radila knjižica za Rojc, ekipa nije imala normalne logotipe, niti su imali logotipe u vektorskom formatu, pa čak ni u normalnoj rezoluciji, a neki ih nisu ni imali. Pa se odradila serija logotipa (njih 20) za sve koji su u knjižici ‘predstavljeni’. Ekipi iz Metamedija se svidio njihov, kao i oblikovanje knjižice, pa su se (napokon) odlučili malo promijeniti vizuale…
Fora sa identitetom jest da koristi 2 boje – tamno plavu kao osnovnu i dodatnu boju. Ova “dodatna boja” koristi za označavanje tipa programa: crvena za radionice, florescentno žuta za koncerte, … Osim toga, za svaki događaj poziva se novi/a ilustrator/ica da izradi ilustraciju, koja se zatim ubacuje u šprancu, uletavaju maleni ljudi i šalje se na tisak. Logotip se sastoji od kocke iz čije gornje plohe izlazi strelica usmjerena prema gore, i oko koje su tri (ili više) točaka. E sad… ako ćemo ići filozofirati onda ćemo reći kako je kocka medij, idejna stilizacija u igri, čvrst i čist zadani oblik/forma/format koji zauzima neki prostorni i vremenski kontekst. Kocka je i fizički prostor, soba, zgrada, prostorno zadana i plohama/zidovima definirana.
Danas se sve više filozofira o bezobličnosti medija i hibridnim medijima i pretapanjima… ali ovdje nam taj tip filozofije nije od koristi… time se bave dok rade programe u udruzi. Strelica prikazuje tu tendenciju filozofiranja i težnju ka ‘manje svjetovnim sferama’, što u logotipu prestavljaju točke/zvijezde. Ove zvijezde definiraju ravan nematerijalnog, idejnog, metafizičkog, hipermedijalnog i hipermedijiranog. Onima kojima ovo zvuči ‘nategnuto’ evo pitanje: zašto ne bi jedna udruga iz Pule imala znak otvoren za interpretacije (ne skroz otvoren, da se može instiktivno i umno opisati)? Zašto bi sve udruge imale samo naziv ispisan u nekom kul pismu? Budimo realni – kocka jest udruga, a zvijezde su kamo teže. Bez podsmjehivanja. Rade dobro, svakim događajem sve su bolji. Identiet je čist i nepretenciozan. Udruga je čista i nepretenciozna. Redizajn im vjerovatno nije ni trebao, ali sada se osjećaju malo bolje i ljudima se doimaju privlačnijima i pristupačnijima. Materijali se brzo i bezbolno produciraju, i moj posao je obavljen.
Aplikacija vizualnog identiteta provodi se relativno sporo, ovisno o financijskim mogućnosti udruge i zahtjevima pojedinih programa. Slijedeće na redu je oznaka na ulazu u prostore udruge (nije uvršteno u ovoj prezentaciji jer još nije izvedeno, ali biti će bijela kocka koja će svijetliti u bojama programa koji se trenutno održava).
Malo, ali pomak.