Udruga za razvoj audio-vizualne umjetnosti
29/07 2021
23. Media Mediterranea festival u organizaciji udruge Metamedij održava se od 5. do 7. kolovoza 2021. godine. Tema ovogodišnjeg festivala je „Inscenirana autentičnost“, a kustosica je Ivana Tkalčić.
U sklopu festivala bit će otvorene tri izložbe na četiri lokacije:
Zlatna lubenica 5.0 – radovi finalista natječaja za mlade umjetnike (5. kolovoza u 20.30 sati, SKUC)
Skupna izložba gostujućih autora/ica: Hrvoje Hiršl, Alex Brajković, Tjaša Kalkan, Luka Kedžo, Luana Lojić,Niko Mihaljević i Lana Stojićević (6. kolovoza u 20 sati, Augustov hram; u 21 sat u Europskom centru za mir i razvoj)
Izložba radova spekulativnog dizajna s radionice „Augmented Authenticity“ + gostujući autori + Speculative Soundscape (7. kolovoza u 20.30 sati, Galerija DAI-SAI).
Izraz “inscenirana autentičnost” se često koristi u području turizma i označava način na koji se tradicionalna kultura predstavlja (tj. postavlja, inscenira) posjetiteljima.
Definicija autentičnosti odnosi se na dokazanu činjenicu da je nešto legitimno ili stvarno, odnosno ima kvalitetu nesporna podrijetla, autorstva i izvornosti.
Inscenirano, s druge strane, podrazumijeva nešto unaprijed planirano, organizirano ili dogovoreno – postav događaja ili situacije radi postizanja željenog dojma.
Fenomeni poput Fake News i Cambridge Analytice koji potiču dezinformaciju i pojačavanja globalne erozije povjerenja u nacionalne medije i društvene mreže, možemo simbolički povezati s pojmom inscenirane autentičnosti. Iako su Facebook i druge velike društvene mreže navodno zauzele jači stav kako bi zaštitile privatnost svojih korisnika, vraćanje povjerenja može biti izazovan zadatak. Skandali poput ovih promijenili su način na koji pojedinci konzumiraju sadržaj na društvenim mrežama te povećali osjećaj skepticizma.
Naša percepcija i iskustvo svijeta se kontinuirano mijenja. M. McLuhan još je 1960-ih predvidio učinke koje će mediji poput Interneta imati na ljudsko stanje i percepciju mijenjajući čovjekovo okruženje.
Informacije i slika koje vidimo postaju naša percepcija svijeta, naše gledište, naše polazište za razumijevanje stvarnosti – temelj za razmišljanje i djelovanje.
Tema ovogodišnjeg festivala Media Mediterranea 23, kao i koncept Zlatne lubenice “inscenirana autentičnost” daje vrijeme i prostor za preispitivanje granica stvarno, legitimnog, u odnosnu na unaprijed inscenirano, organizirano i dogovoreno.
Osim prepoznavanja situacije u kojoj se trenutno nalazimo, možemo se usmjeriti na postavljanje daljnjih mogućnosti djelovanja u obliku: ispitivanja, prihvaćanja, negacije, odbijanja, odustajanja, odstupanja od propisanog uz potencijalne prijedloge za regeneraciju, novi način razmišljanja i zamišljanje drugih (drugačijih) smjerova budućnosti.
Ivana Tkalčić
*Srpski kulturni centar u Istri – SKUC (Maksimijanova ul. 12), 20:30
Otvorenje izložbe Zlatna lubenica 5.0 + proglašenje pobjednika/ce
Popis izlagača/ica:
Domagoj Burilović
Valerija Djanješić
Teuta Gatolin
Kristina Marić
Toni Mijač
Mia Miletić
Dora Ramljak i Andrejs Poikāns
*Augustov hram (Forum b.b.), 20:00
Instalacija Collapse
Autor: Hrvoje Hiršl
*Europski centar za mir i razvoj (Flaciusova ul. 18), 21:00
Otvorenje skupne izložbe gostujućih autora
Popis izlagača/ica:
Alex Brajković
Tjaša Kalkan
Luka Kedžo
Luana Lojić
Niko Mihaljević
Lana Stojićević
*Galerija DAI-SAI (Smareglina ul. 1), 20:30
Prezentacija i izložba radova spekulativnog dizajna s radionice ‘’Augmented Authenticity’’ + gostujući autori
Spekulativni soundtrack (Branko Škara i Henry Marić)
Marino Jurcan – direktor festivala
Ivana Tkalčić – kustosica
Oleg Šuran – autor vizualnoog identiteta i suradnik za izložbeni program
Oleg Šuran, Olga Majcen Linn, Hrvoje Hiršl i Anja Maleć – stručni žiri Zlatne lubenice
Ivana-Nataša Turković – programska koordinatorica
Marijeta Bradić – koordinatorica radionice spekulativne dizajnerske prakse
Josipa Škrapić i Gea Rajić – asistentice koordinatorice radionice spekulaktivne dizajnerske prakse
Ivana Vojnić Vratarić – koordinatorica volontera
Paolo Valenti – fotografija
Eva van Boxtel – fotografija
Marko Bolković – tehnička podrška
Andrea Budić – upravljanje društvenim mrežama
Boris Vincek – odnosi s medijima
Zaklada Kultura nova, Ministarstvo kulture i medija RH, Grad Pula i Grad Sisak
Glas Istre, Radio Rojc, TV Nova, Kulturistra
HRT Radio Pula