29/07 2021

Održana konferencija za medije 23. Media Mediterranea festivala

Media Mediterranea, MI+ platforma, Novosti

Inscenirana autentičnost

(Pula, od 5. do 7. kolovoza 2021.)

Konferencija za medije povodom 23. Media Mediterranea festivala (od 5. do 7. kolovoza 2021.) u organizaciji udruge Metamedij održana je u četvrtak, 29. srpnja 2021., u 10.30 sati u galeriji Srpskog kulturnog centra u Istri u Puli. Na konferenciji su govorili Milan Rašula u ime domaćina, direktor festivala Marino Jurcan, izvršna producentica radionice i izložbe Spekulativne dizajnerske prakse Marijeta Bradić, izvršna producentica festivala Ivana-Nataša Turković, te finalistice natječaja Zlatna lubenica 5.0: Mia Miletić i Dora Ramljak.

Marino Jurcan je predstavio govornike i zahvalio SKUC-u koji će biti domaćin ovogodišnje izložbe Zlatna lubenica 5.0. te je predao riječ Milanu Rašuli.

– Drago mi je da udruga Metamedij i ove godine organizira tu izložbu u našem prostoru pa možemo reći da je to već postala tradicija. To nam je uvijek čast i zadovoljstvo jer na taj način mi obogaćujemo i naš godišnji sadržaj. S druge strane drago nam je biti u izravnoj konekciji s raznim udrugama našeg grada jer mi nismo centar koji se isključivo referira na srpsku kulturu. Orijentirali smo se na urbanu kulturu stoga nam je drago što nam Zlatna lubenica ponovo dolazi u goste, kazao je Rašula.

Jurcan je kazao da je tema festivala „Inscenirana autentičnost“, a jedan od njegovih ciljeva je popularizirati suvremenu umjetnost i propitivati različite društvene trendove kroz prizmu novih medija. Riječ je potom preuzela Marijeta Bradic koja je pojasnila ovogodišnju temu:

– Tema ovogodišnjeg festivala je „Inscenirana autentičnost“, a kustosku koncepciju potpisuje Ivana Tkalčić, dok je za rješenje vizualnog identiteta festivala zaslužna dizajner Oleg Šuran. Temom festivala želimo preispitati odnos autentičnog i unaprijed isplaniranog i insceniranog – kako u kontekstu turizma iz kojeg taj pojam izvorno i dolazi, tako i u digitalnom okruženju distribucije informacija na društvenim mrežama i u medijima. Na ovu se temu nastavlja i tema radionice spekulativne dizajnerske prakse koja započinje od ponedjeljka 2. kolovoza i traje do 7. kolovoza, dakle subote koja je ujedno i zaključni dan festivala kada će biti održana izložba radova s radionice u prostoru Društva arhitekata Istre. Tema radionice je „Proširena autentičnost“ i njome želimo ispitati problem identiteta na društvenim mrežama u kontekstu distinkcije stvarnog i izmišljenog, a vodit će ju Jasna Dimitrovska (Berlin) i Peter Purg (Nova Gorica), kazala je Bradić.

Ivana-Nataša Turković govorila je ostalim programima festivala.

– Festival se otvara u četvrtak, 5. kolovoza izložbom Zlatna lubenica 5.0 u SKUC-u. Radi se o izložbi koja je rezultat natječaja za mlade autorice i autore iz područja suvremenih umjetničkih praksi i specifično novomedijske umjetnosti. I ove je godine pristigao veliki broj prijava na natječaj i četveročlani žiri u sastavu Oleg Šuran (UMAS), Olga Majcen Linn (kustosica, Kontejner), Hrvoje Hiršl (umjetnik, istraživač i dizajner) i Anja Maleć (prošlogodišnja pobjednica) odabrao je sedam radova koji će biti predstavljeni na izložbi. Izložba gostujućih autora bit će otvorena naredni dan, 6. kolovoza na dvije lokacije: Centar za mir i razvoj i Augustov hram na Forumu. Na njoj će biti izloženi radovi novomedijskih umjetnika koji propituju različite teme. Autori su: Hrvoje Hiršl, Alex Brajković, Tjaša Kalkan, Luka Kedžo, Luana Lojić, Niko Mihaljević i Lana Stojićević. Festival završava u subotu, 7. kolovoza u prostoru DAI-SAI gdje će osim radova spekulativnog dizajna biti predstavljen i zvučni spekulativni soundscape kojeg potpisuje Branko Škara, kazala je Turković.

Mia Miletić se osvrnula na važnost natječaja i izložbe Zlatna lubenica za mlade autore.

– Natječaj i nagrada otvaraju prostor neafirmiranim umjetnicima na što se ne nailazi baš tako često u galerijskom i muzejskom svijetu. Osobno smatram da odabrana selekcija donosi svježi pristup jednoj kolektivnoj misli. Ono što je potrebno naglasiti je to da je izložba svake godine sve razvedenija te da se na njoj mogu pronaći raznoliki pristupi – ne samo konceptualno već i medijski, a predstavlja neka šira gledišta umjetničkih praksi mladih umjetnika. Nagrada kao takva je bitna zato što pomaže umrežavanju mladih s različitim institucijama i proširuje područje daljnjih suradnji, zaključila je Miletić.

Na nju se nadovezala i Dora Ramljak koja je kazala da na sceni nedostaje razmjena znanja i iskustava.

– Nagrada je stoga važna za daljnji razvoj mladih umjetnika i po meni je jako bitno što osvjetljava činjenicu da u Puli postoje umjetnici koji produciraju radove neke novije umjetničke prakse, kazala je Ramljak.

Osim Miletić i Ramljak na izložbi će se predstaviti i Domagoj Burilović, Valerija Djanješić, Teuta Gatolin, Kristina Marić, Toni Mijač i Andrejs Poikāns.

Jurcan je istaknuo da je Zlatna lubenica jedina takva nagrada u Puli te da je udahnula neki novi život i energiju na festivalu.

– Budžet festivala je mali, svega 50 tisuća kuna, ali unatoč tim skromnim sredstvima nastavljamo ga organizirati jer smo svjesni njegove važnosti pogotovo za mlade umjetnike, dizajnere i sve one koji se žele izraziti putem novih medija i novih umjetničkih praksi. Svake nam je godine izazov raditi i organizirati festival, a pogotovo u vremenima korone, no i na to smo se uspjeli naviknuti, kazao je Jurcan koji se zahvalio svim suradnicima na festivalu, medijskim pokroviteljima te donatorima: Zakladi Kultura nova, Ministarstvu kulture i medija RH, Gradu Puli i Gradu Sisku.

 

Program:

 

Media Mediterranea 23

Iscenirana autentičnost

5. 8. 2021., četvrtak

Srpski kulturni centar u Istri – SKUC (Maksimijanova ul. 12), 20:30

Otvorenje izložbe Zlatna lubenica 5.0 + proglašenje pobjednika/ce

 

Popis izlagača/ica:

  1. Domagoj Burilović
  2. Valerija Djanješić
  3. Teuta Gatolin
  4. Kristina Marić
  5. Toni Mijač
  6. Mia Miletić
  7. Dora Ramljak i Andrejs Poikāns

 

6. 8. 2021., petak

Augustov hram  (Forum b.b.), 20:00

 

Instalacija Collapse

Autor: Hrvoje Hiršl

 

Europski centar za mir i razvoj (Flaciusova ul. 18), 21:00

Otvorenje skupne izložbe gostujućih autora

 

Popis izlagača/ica:

  1. Alex Brajković
  2. Tjaša Kalkan
  3. Luka Kedžo
  4. Luana Lojić
  5. Niko Mihaljević
  6. Lana Stojićević

 

7. 8. 2021., subota

Galerija DAI-SAI (Smareglina ul. 1), 20:30

 

Prezentacija i izložba radova spekulativnog dizajna s radionice ‘’Augmented Authenticity’’ + gostujući autori

Spekulativni soundtrack (grupa autora)

 

ORGANIZACIJSKI TIM FESTIVALA MEDIA MEDITERRANEA 23

 

Marino Jurcan – direktor festivala

Ivana Tkalčić – kustosica

Oleg Šuran – autor vizualnoog identiteta i suradnik za izložbeni program

Oleg Šuran, Olga Majcen Linn, Hrvoje Hiršl i Anja Maleć – stručni žiri Zlatne lubenice

Ivana-Nataša Turković – programska koordinatorica

Marijeta Bradić – koordinatorica radionice spekulativne dizajnerske prakse

Josipa Škrapić i Gea Rajić – asistentice koordinatorice radionice spekulaktivne dizajnerske prakse

Ivana Vojnić Vratarić – koordinatorica volontera

Paolo Valenti – fotografija

Eva van Boxtel – fotografija

Marko Bolković – tehnička podrška

Andrea Budić – upravljanje društvenim mrežama

Boris Vincek – odnosi s medijima

 

 

 

Raspis teme:

INSCENIRANA AUTENTIČNOST

 

 

Izraz “inscenirana autentičnost” se često koristi u području turizma i označava način na koji se tradicionalna kultura predstavlja (tj. postavlja, inscenira) posjetiteljima.

Definicija autentičnosti odnosi se na dokazanu činjenicu da je nešto legitimno ili stvarno, odnosno ima kvalitetu nesporna podrijetla, autorstva i izvornosti.

Inscenirano, s druge strane, podrazumijeva nešto unaprijed planirano, organizirano ili dogovoreno – postav događaja ili situacije radi postizanja željenog dojma.

Fenomeni poput Fake News i Cambridge Analytice koji potiču dezinformaciju i pojačavanja globalne erozije povjerenja u nacionalne medije i društvene mreže, možemo simbolički povezati s pojmom inscenirane autentičnosti. Iako su Facebook i druge velike društvene mreže navodno zauzele jači stav kako bi zaštitile privatnost svojih korisnika, vraćanje povjerenja može biti izazovan zadatak. Skandali poput ovih promijenili su način na koji pojedinci konzumiraju sadržaj na društvenim mrežama te povećali osjećaj skepticizma.

Naša percepcija i iskustvo svijeta se kontinuirano mijenja. M. McLuhan  još je 1960-ih predvidio učinke koje će mediji poput Interneta imati na ljudsko stanje i percepciju mijenjajući čovjekovo okruženje.

Informacije i slika koje vidimo postaju naša percepcija svijeta, naše gledište, naše polazište za razumijevanje stvarnosti – temelj za razmišljanje i djelovanje.

Tema ovogodišnjeg festivala Media Mediterranea 23, kao i koncept Zlatne lubenice “inscenirana autentičnost” daje vrijeme i prostor za preispitivanje granica stvarno, legitimnog, u odnosnu na unaprijed inscenirano, organizirano i dogovoreno.

Osim prepoznavanja situacije u kojoj se trenutno nalazimo, možemo se usmjeriti na postavljanje daljnjih mogućnosti djelovanja u obliku: ispitivanja, prihvaćanja, negacije, odbijanja, odustajanja, odstupanja od propisanog uz potencijalne prijedloge za regeneraciju, novi način razmišljanja i zamišljanje drugih (drugačijih) smjerova budućnosti.

Ivana Tkalčić, kustosica

 

RSS 2.0 | trackback