07/08 2022

Zadnji dan 24. Media Mediterranea festivala

Media Mediterranea, MI+ platforma, Novosti

Otvorena izložba polaznika radionice spekulativnog dizajna „Into Blue Futures“

 

Zadnjeg dana 24. festivala Media Mediterranea otvorena je izložba i prezentacija radova nastalih na radionici spekulativnog dizajna pod nazivom ‘’Into Blue Futures: A Speculative Workshop in Strategic Foresight’’ koja se održavala od 1. do 6. kolovoza u Zajednici tehničke kulture u Puli. Radionicu je organizirala udruga Metamedij u suradnji s Odsjekom za dizajn vizualnih komunikacija (UMAS), Sveučilištem u Novoj Gorici (Slovenija) i sveučilištem ArtEZ iz Arnhema, a voditelji su bili Maja Grakalić i Peter Purg. Na otvarnju izložbe, koordinatorica radionice Marijeta Bradić je kazala da je radionicu pohađalo deset polaznika različitog backgrounda: umjetnici, dizajneri i mislioci koji su pod mentorstvom voditelja spekulirali i osmišljavali budućnosti koje su vezane za naš život i naš odnos s morem.

 

 

– Uz njihove radove imat ćete priliku i pogledati rad gostujuće umjetnice Deborah Mora „0°N 0°E“. Polaznici će predstaviti svoje grupne radove stoga vas pozivam da se im postavljate pitanja i uključite se u raspravu, kazala je Bradić i predala riječ gostujućoj umjetnici da kaže nešto o svom radu.

 

– Video instalacija „0°N 0°E“ stara je dvije godine i govori o cyber mitu izmišljenog otoka nazvanog Null Island koji se nalazi na tim geografskim koordinatama. Otok sakuplja i isprepliće sve one slike i datoteke koje su podignute na mrežu bez navođenja njihove specifične geo-lokacije. Kad taj podatak ne postoji, u digitalnom svijetu mu se automatski pripiše lokacija ‘0,0’. Skidanjem i kombiniranjem fotografija, satelitskih prikaza, 3D modela i zvukovnih zapisa koji su povezani s tom lokacijom otok postaje arhiva izgubljenih predmeta – mjesto susreta prirodnog i virtualnog kojem je moguće prići jedino posredstvom digitalnih tehnologija, kazala je Mora.

 

 

Ekološka kriza, kriza morala i kriza društva

 

Voditeljica Maja Grakalić je napomenula da je izložba rezultat šest dana intenzivnog istraživanja, razmišljanja i zajedničkog rada.

 

– Spekulativne prakse su alati za promišljanje sadašnjosti i svijeta u kojem živimo, kako smo došli tu gdje jesmo i kako će ono što radimo danas utjecati na našu budućnost. U ovoj radionici pokušali smo spojit dva pristupa: metodologiju strateškog predviđanja i umjetničkog mišljenja. Ovogodišnja festivalska tema je „Svjetovanja hidrosfere“ stoga smo se fokusirali na Mediteran. Putem strateškog predviđanja kojeg karakterizira iscrpno istraživanje obradili smo temu Mediterana, njegovu povijest, politike koje su ga oblikovale i umjetnost koja ga je označila. Duboko smo zaronili u Mediteran i obratili posebnu pažnju na trendove i signale sadašnjice, razmišljali o prošlosti te projicirali što nas čeka u budućnosti. Danas ćete pogledati tri grupna rada: „The Bureaucracy of the Sea“, „Conflict and Confluence“ i „Seambiotic Hacking“.

 

 

Peter Purg je prvo htio odati počast Salvatoru Iaconesiju, dizajneru, robotičaru, umjetniku, hakeru i osnivaču interdisciplinarnog istraživačkog laboratorija Art is Open Source koji je nedavno preminuo i koji je trebao voditi ovu radionicu.

 

– Moramo se suočiti s činjenicom da nas ekološka kriza, kriza morala i kriza društva ne vode nigdje, a nemamo još puno vremena. Salvatore je to znao još prije deset godina kada je odlučio podijeliti sve podatke o svom tumoru na mozgu i u tom je procesu podijelio više znanja no što je dobio zauzvrat. Mislim da bi on bio vrlo ponosan kada bi vidio kako su nastali ovi izvrsni radovi koji su rezultat razmišljanja, istraživanja, dizajna i umjetnosti stoga bih ovu izložbu volio posvetiti njemu, kazao je Purg i pozvao grupe da predstave svoje radove publici.

 

 

Plave budućnosti

 

Rad „The Bureaucracy of the Sea“ potpisuje grupa koju čine Kseniia Anokhina, Piyali Sircar i Ena Crnogorac.

 

 

„Promjena je jedina konstanta u oceanu. Plav, ogroman i ravan na našim kartama. Prethodno bez ičega korisnog za ljude, sada ispunjen senzorima, ocean je pretvoren u 3D prostor. Preplavljen infrastrukturom, resursima, logistikom, propisima i značenjima. Otkako je pronađen plin na morskom dnu, more je postalo bojno polje propisa i pokušaja definiranja gdje se povlače granice. Zamislite prijepore koji bi mogli obuzdati vjetar i ukrotiti valove. Želimo dočarati apsurdnost i nemogućnost posjedovanja oceana i onoga što je u njemu i oko njega. Želimo da s izložbe odete s osjećajem paradoksa tog pokušaja ograničavanja vjetra, vode i morskog života. Uvijek u mijeni, pokretu, sukobu, miješanju. Struje kao valuta. Ova verzija budućnosti ilustrira što bi se dogodilo kada bi se interes ljevice za obnovljivu energiju spojio s fokusom krajnje desnice na podizanju zidova i definiranju vlasništva“, piše u opisu rada.

 

„Conflict and Confluence“ je rad grupe koju čine Alex Bernatzky, María Perez – Lozao i Mila Stepanović.

 

 

„Mediteran je kolijevka i lijes mnogih kultura koje se vide kao različite i fragmentirane. Ipak, sadržava zajedničku baštinu oblikovanu krajolikom kulture i prirode. Sjećanja su temelj identiteta. Nose ih u sebi i predmeti i ljudi. Sjećanje znači konstruirati kolektivnu prošlost. Naš narativni identitet raspoređen je kroz ekologiju okolišnih resursa, usmene povijesti i istaknutih artefakata. Kako povratiti našu zajedničku ekologiju sjećanja i osloboditi se zatvorenih narativa? Starogrčki koncept keimêlia odnosi se na dragocjene predmete koji postoje kao anakronizmi koji se prenose generacijama. Ti predmeti dobivaju novo značenje kada se dalje dekontekstualiziraju stavljanjem u kontekst galerije ili muzeja, dobivajući na težini jer nose kolektivnu memoriju. Nadamo se da ćete se u ovom radu povezati s barem jednom od ovih keimêlia i postati svjesni zajedničke mediteranske baštine“, piše u opisu rada.

 

„Seambiotic Hacking“ je rad grupe koju čine Marieke Leene, Santa Ramaherison, Radisav Stijović i Karolina Thakker.

 

 

„Budući da gubimo vjeru da će nas vlasti štititi od ekološke štete, trebamo li uzeti stvari u svoje ruke? Neizbježni neuspjeh velikih sustava nadzora doveo je do decentralizacije moći. Kako bi spasili život u Sredozemnom moru, skupine aktivista počele su povećavati svoje i druge vrste. Proboji u bioinženjeringu povećali su dostupnost alata i resursa otvorenog koda što je rezultiralo porastom DIY rješenja. Ljudi su počeli koristiti tu tehnologiju za povezivanje s prirodom, ali kako je napredovala, razvili su ideje o tome kako je koristiti za brzu financijsku korist, kriminal, zabavu ili koristiti svoja tijela kao platno naglašavajući ekološku neravnotežu. Drugi su pomogli prirodi da uzvrati udarac što je kulminiralo jačanjem nekih morskih vrsta. Morski (h)aktivisti su još uvijek mala zajednica i svojim nereguliranim načinima rada sukobljavaju se s državnim institucijama i korporacijama“, navodi se u opisu rada.

 

 

Nakon prezentacije festival se preselio u Circolo Zajednice Talijana gdje se održao glazbeni program Electric Blue na kojem su nastupali Rinoma & Karaman (live act / Sessions), DJ Joondroid i DJ Manscream te Open screen VJ i koji su zabavili publiku, organizatore, umjetnike, polaznike radionice i sve suradnike na festivalu do ranih jutarnjih sati.

 

 

Tags:

RSS 2.0 | trackback