06/11 2023

Summer Sessions produkcija na festivalu KIBLIX

Novosti

U sklopu suradnje udruge Metamedij i organizacije KIBLA (Maribor, Slovenija), 26. listopada 2023. godine na festivalu KIBLIX održano je gostovanje selekcije radova koji su nastali u koprodukciji udruge Metamedij i V2_Lab for the Unstable Media (Rotterdam, Nizozemska) tijekom rezidencijalnog programa Summer Sessions. Ovogodišnja tema KIBLIXA je Licemjerje i oholost, a kustos je Peter Tomaž Dobrila. Odabrane umjetnice i umjetnici koji su izložili svoje radove u prostoru KIBLA PORTAL su Ivana Tkalčić, Tin Dožić, Mario Mu i Marko Gutić Mižimakov. Festival i izložba ostaju otvoreni do 29. prosinca 2023. godine.

 

 

Otvorenje festivala započelo je zvučnim performansom Tina Dožića pod nazivom ”re-cycles” koji je nastao 2017. godine na rezidencijalnom programu Summer Sessions u V2_. Re-cycles (2017) rad je temeljen na otpadnim predmetima. Dožić koristi e-otpad, stare alate i druge zastarjele materijale za izradu elektroakustičkih i mehaničkih instrumenata. Komponente stare elektronike i alata postaju mikrofoni koji hvataju elektromagnetske emisije (zavojnice iz izvora napajanja), generatori tona (motori), rezonantna tijela (metal i drvo) i pokretni mehanizmi koji proizvode zvukove. Tijekom rezidencije Summer Sessions u Rotterdamu, Dožić je prikupljao e-otpad i odbačene materijale putem donacija i razgledavanja secondhand dućana. Od tih je materijala izradio mehaničke predmete za proizvodnju zvuka. Proces izrade ovih predmeta je improvizacijski, ovisno o zatečenom i njegovim konstrukcijskim mogućnostima. Rezultat je zvučna izvedba koja koristi kretnje opsolentnog, kao sredstvo za davanje nove vrijednosti odbačenim materijalima. Naglašava glazbeni potencijal materijala, kao i problematiku prekomjerne potrošnje i zagađenja. Budući da je rad proizveden u Rotterdamu (2017.) recikliran nakon izvedbe, verzija za festival KIBLIX proizvedena je iznova korištenjem iste metodologije i načela kao i rad proizveden u V2_. Riječ je o trećoj verziji rada; prva je producirana u Zagrebu 2017. za Showroom of Contemporary Sound festival, druga za V2_ i treća za KIBLIX.

 

Fotografija: Janez Klenovšek

 

 

Ivana Tkalčić izložila je svoj rad Twilight zone, snapchat, camera, text to speech koji je nastao 2018. godine tijekom rezidencijalnog programa u V2_ u Rotterdamu. Rad je videoinstalacija koja se bavi granicama online i offline života, te načinima na koje svakodnevna onlineoffline interakcija mijenja iskustvo svijeta koje nas okružuje i utječe na našu svakodnevnu vizualnu percepciju.

 

Fotografija: Janez Klenovšek

 

 

Marko Gutić Mižimakov izložio je instalaciju Cruising the Manifold, Disoriented – Inside. nastao 2019. godine. Rad je recital i vizualni esej sastavljen je od prikaza queer prostora i osjećajnosti. AttnGAN algoritam uvježban je na postojećoj slikovnoj bazi podataka, a programiran je tako da na temelju jednostavnog tekstualnog inputa generira sasvim novu sliku opisanog fizičkog prostora. Nemogućnost algoritma da stvori uvjerljivu reprezentaciju zbog ograničenosti podataka kojima raspolaže u izvedbi se ne uzima kao manjkavost. Upravo ta nemogućnost omogućava da opisani prostori u svom prikazu ostanu fluidni te da se tako othrvaju petrificirajućim tržišnim silama koje ih teže pretvoriti u šljokičastu robu. Tijela označena kao različita prisiljena su tražiti prostore slobode i intimnosti daleko od dominantnog pogleda. Povijesno su ti prostori često bili parkovi, plaže i javne kupaonice. No, uslijed komodifikacije LGBTQ+ identiteta nakon Stonewalla koja nas je svela na ciljne skupine na ružičastom tržištu te dovela do pojave i rapidnog širenja dating aplikacija, ti se javni prostori postupno vraćaju u privatnu sferu i čine queer susrete prekarnijima nego prije. Susreti se pokviruju (eng. queering) mojim i tvojim dodirom, mimo normativnog. U ovom performansu osobne potrage za takvim susretima u parku, na plaži i u mračnoj sobi, oni su opisani stihom , dok se kritička refleksija o osjećajima, orijentaciji i pregovaranju u ovim nestabilnim prostorima odvija u mraku, između treperavih, mutnih i nerazlučivih slika krajolika. Kruzajući kroz mnogostrukost, dezorijentiran. razvijen je u okviru Summer Sessions mreže za razvoj talenata kao koprodukcija udruge Metamedij i V2_Lab for the Unstable Media.

 

 

Mario Mu gostovao je s videoinstalacijom Sites of Encounter, Act 2, nastao 2021. godine. Mjesta susreta, drugi čin dio je filmske trilogije koja istražuje odnose suvremenih radnih uvjeta i implementacije igara unutar okruženja koje je stvorio čovjek. Cijeli ciklus tematizira prostorni doživljaj mjesta povezanih sa strukturom osjećaja, a sastoji se od filmskog aranžmana proizvedenog unutar kompjuterskog softvera za video igre. Glavna radnja ovog dijela ciklusa prati izgradnju Pelješkog Mosta kao važne geopolitičke točke na granici Europske unije. U odsustvu ljudskih aktera, kao u priči o slučajnom snu ili u vezi sa sjećanjima, atmosfera razotkriva pomno konstruirane slojeve sekvenci pokretnih slika. Dok neprestano podešava i smanjuje jačinu tišine u odnosu na dominantne narative o našim radnim uvjetima, ovaj imaginarni krajolik sugerira ugodnu dosadu koja proizlazi iz napetosti između radnje i zastoja, sugestivnih ritmičkih ponavljanja i bestežinske perspektive. Projekt je realiziran u okviru Summer Sessions mreže za razvoj talenata kao koprodukcija udruge Metamedij i V2_Laba for the Unstable Media.

 

 

Uz radove sa Summer Sessions rezidencijalnih programa, svoje su radove na festivalu izložili i: Valeria Abendroth, AES+F, Aphra Tesla Operating System Incorporated Stefan Doepner, Uršula Berlot, Vuk Ćosić, Društvo Trbovlje Novomedijsko Mesto, Betina Habjanič, Inštitut Egon March, Jusuf Hadžifejzović, Marko Jakše, Maša Jazbec, Adela Jušić, Vladimir Kopicl, Domen Kosmač in Marko Košnik, Laibach, Slava & Mihail Mizin, Toni Soprano MENEGLEJTE, P L A T E AU R E S I D U E, Monika Pocrnjić, Rok Predin, Vlado Repnik + Cirkulacija 2, Jiří Surůvka, Urška Kristina Škerl, Andrej Štular, Zoran Todorović, Tanja Vujinović te produkcija KIBLA2LAB.

 

Koncept festivala

 

 

Tags: , , , , , , ,

RSS 2.0 | trackback