Udruga za razvoj audio-vizualne umjetnosti
21/07 2020
Međunarodna mreža za razvoj talenata Summer Sessions nudi rezidencije umjetnicima u začetku karijere te produktivnu atmosferu, kvalitetnu produkciju i stručni feedback za pokretanje ili razvoj profesionalnog umjetničkog projekta. Umjetnici koji su primljeni u rezidencijalni program imat će priliku svoj rad javno predstaviti u državi članice mreže u kojoj gostuju. Zbog COVID-19 pandemije, ovogodišnje izdanje Summer Sessions programa odvija se lokalno.
Ovogodišnju selekciju čini dvoje umjetnika koji će gostovati u udruzi Metamedij: Valentina Butumović i Igor Zenzerović.
Valentina Butumović (Pula, 1994), završila je preddiplomski studij Animiranog filma i Novih medija na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, a trenutačno je studentica druge godine diplomskog studija Novih medija. Tijekom preddiplomskog studija otišla je na razmjenu studenata u Litvu, gdje je studirala fotografiju intermediju na Akademiji likovnih umjetnosti u Vilniusu. Sudjelovala je na nekoliko grupnih izložbi, a imala je i jednu samostalnu izložbu u Laubi, Zagrebu (Meteorologija Tijela, 2019) U svom radu propituje ljudska ispreplitanja s neljudskim, kao i kulturološki te politički potencijal transformacije i raspada materijala. Njezini radovi često su procesualne prirode; feedback loop između ljudske, materijalne i mikrobiotičke kreativnosti. Trenutačno ju zanimaju teme vezane za novi materijalizam i ekologiju.
Njezin projekt „Mrtva priroda” fokusira se na reimaginaciju žanra mrtve prirode kao vibrantnog prostora; model metaboličkog sistema u kojem se materijali konstantno transformiraju kroz istraživanje ljudskog odnosa s materijalnošću, kao i kroz ljudsko neljudska ispreplitanja. Upravo zbog toga, spontana fermentacija koristi se kao glavni strateški alat u procesu ponovnog promišljanja lako propadljive materije koja je glavna karakteristika reprezentacije mrtve prirode. Uveličavanjem neljudske kreativnosti i otkrivanjem njezinog potencijala kao mikropolitičkog čina, spontana fermentacija animira našu percepciju „inertne” materije, transformirajući ju u platformu mikrobiotičkog djelovanja koje podupire transformaciju i kreaciju simbiotičkih okoliša. Nadalje, želja za preispitivanje prevladavajućeg antropocentričnog narativa ogleda se u procesualnoj prirodi projekta, gdje agencije materijala i mikroorganizama postaju koautori instalacije. Iz ove kolaboracije izranja destabilizirani prostor – prostor koji afirmira fluidnost kao plodno tlo za ljudsko preispitivanje materijalnosti.
Igor Zenzerović (Pula, 1990) studirao je u Rijeci, Zagrebu, Beču i Ljubljani: pravo, kulturalne studije, komparativna književnost i etnologija. Bavi se s umjetnošću 20 godina, započeo s eksperimentima u zvuku, nastavio s tekstom, a potom performansom. U zvuku potpisao i ostvario hommage Johnu Cageu (2011. MSUI, Pula), Stepen zvuka za osam izvođača (2012. Bienale Quadrianalle, MMSU Rijeka), Zvukovi u poeziji (Zbirka zvukovne poezije 2016.). Piše poeziju, nekolicine koje je i objavljeno u književnim časopisima, a zajedno s Dariom Vugerom piše, uređuje i tiska post-situacionistički fanzin Klinika!. Prvi performansi su intertekstualni, banalni i auto-referencijalni. Izbor iz novijih radova: Žive slike (Rijeka, Zagreb, Beč, 2010. – 2017.), Performans u ponoć preimenovanja trga (Zagreb 2017.) Antiteatar u kući bez krova – Abort(us) (2017., Pula), Aha-sfera (2018., Pula), Ekstremno čitanje poezije (2019., Pula). Voditelj je i organizator Predvečeri Poetike, eksperimentalni književni forum.
Njegov projekt ”(A)Live!” je bio-performans i novomedijska interaktivna instalacija koja čin promatranja, kroz mediji umjetničkog djela, radikalizira kao bio-politički akt. Djelo nastaje kao sinteza problematizacije izloženosti pogledu kao umjetnik i dugogodišnjeg odbijanja bilježenja, kategoriziranja i arhiviranja vlastitih performansa. ”(A)Live!” se koncentrira kontakt-zonu kiselosti i prostorno prikazuje hipervremenski (etički) trenutak i(li) aporije. ”(A)Live!” je bunilo simbioze arhiviranja prolaznosti satkane od samo-slika i nevidljivog ‘kontakt’ iskustva s aurom djela, onog uvijek udaljenog ‘ovdje i sada’. Ljigav etički prostor satkan od parazitizma samo-slike i metaboličke simbioze.
Partneri:
V2_Lab, iMAL, 國立臺灣美術館 National Taiwan Museum of Fine Arts, Hangar.org, 아트센터 나비 Art Center Nabi, Points Center for Contemporary Art, Master in Technology and Aesthetics of Electronic Arts – National University of Tres de Febrer