01/12 2022

”Remiks identiteta 8” – natječaj za remiks suvremene i tradicijske glazbe

Metamedia Lab

Udruga Metamedij poziva sve zainteresirane da se prijave na natječaj za remiksiranje glazbe ‘’Remiks identiteta’’. Tema natječaja je remiks suvremene glazbe s bitinadama. Riječ je o pučkoj glazbi karakterističnoj za rovinjsko područje, a označava onomatopejsku višeglasovnu pratnju solista. Oponašanjem instrumenata, ove su se pjesme povezivale s morem i ribarskim djelatnostima. Kroz proces remiksiranja, ovim se natječajem nastoji osuvremeniti tradicijske pjesme s ciljem da ih se približi široj publici, osobito mladima.

 

 

 

Stručni žiri u sastavu Milan ĐurićAlessio Giuricin i Marino Jurcan odabrat će dva najbolja rada koji će zaprimiti novčanu nagradu u iznosu od 1000 kuna (prva nagrada) i 500 kuna (druga nagrada). Širi izbor najboljih radova objavit će se na zajedničkom albumu. Natječaj je otvoren svima, a jedini je uvjet korištenje samplova koji će biti poslani prilikom prijave za sudjelovanje. Osnovni kriterij na temelju kojeg će se ocjenjivati prijave jest da remiksevi zadrže izvorni identitet originalne pjesme kako bi ona ostala prepoznatljiva (npr. zadržavanje originalnog pjevanja u cijelosti ili u strofama/refrenima, zadržavanje originalne forme i sl.).

 

Zainteresirani se mogu prijaviti za sudjelovanje na natječaju putem online obrasca. Radovi se šalju na e-adresu kontakt.radionice@gmail.com s naznakom ‘’Remiks identiteta 8 – prijava na natjecaj’’ do 22. prosinca 2022. Za slanje velikih datoteka potrebno je koristiti servise kao što su WeTransfer i Jumbo mail.

 

O materijalima za remiksiranje

O bitinàdi postoji svjedočanstvo već u 19. st. gdje se spominje kao jutarnja ili večernja serenada ispod balkona. Instrumenti koji se imitiraju su: kontrabasi (koji drže tempo pjesme te su jedini obavezni dio), gitare (koji čine harmoniju pjesme: tenori 1, tenori 2 i baritoni), mandoline, mandole, klarineti, oboe, violine, trube, tromboni i ukulele (koji čine teîn-teîne pjesme, to jest improvizaciju između kitica koja je ujedno najkarakterističnije obilježje bitinade).

 

  1. E guarda già da secoli

 

Tekst: trad.

Melodija: trad.

Izvođači: Alessio Giuricin

 

Poznatija po naslovu “Che orchestra, fiòi, che musica”, ova je pjesma nastala najvjerojatnije početkom 20. stoljeća. Rovinjci su je odmah zavoljeli i ušla je u repertoar bitinada s malim varijacijama harmonijskih elemenata (semplificirali su harmoniju).

 

  1. I muratori

 

Tekst: trad

Melodija: trad.

Izvođači: ženski zbor KUD-a “Marco Garbin”

 

Svojstvena pjesma iz obližnih regija. Na području Rovinja, ovu pjesmu pjevaju žene u obliku ària da cuntràda (ulične melodije) u tercama, ali često se dodaje pratnja bitinade.

 

3. La muièru maladìta

Tekst: trad.

Melodija: trad.

Izvođači: Alessio Giuricin

 

Vrlo zabavna ironična pjesma nepoznatog autora, jednostavno izvediva u obliku bitinade kao spori marš i s obaveznom frazom za basove. Riječ je o pjesmi koja opisuje jednu “prokletu suprugu” i njezno ponašanje prema svojem mužu. Refren koji on otpjeva uvijek kaže: “Ako se žalim sam zločest, čudovište sam bez srca, ali kad ona lupa kukovima ja se zaista znojim”, sugerirajući da se u krevetu poslije sve rješava.

 

 

  1. La sarturela

Tekst: trad.

Melodija: trad.

Izvođači: Marisa Poretti i Angela Preden

 

Riječ je o pjesmi koja je sigurno nastala na području Trsta (moguće je da ima slično podrjetlo kao “Tu non vedi che l’albero pende”). Priča o ljubavnoj epizodi jednog mladića sa starijom ženom, ali bez sreće. Jednostavna je za pratiti u bitinadi, a ima jak vizualni učinak i na publiku kad se izvodi, ako se dobro interpretira sav tekst.

 

 

 

Remiks identiteta glazbeni je projekt udruge Metamedij koji se provodi u sklopu Metamedia Laba i glazbenog community studija Metamusic – kreativnih laboratorija Društvenog centra Rojc, čija je svrha lokalnim umjetnicima omogućiti uvjete za glazbenu produkciju. Projekt nastoji uspostaviti dijalog između tradicijske i suvremene glazbe, te istražuje mogućnosti komunikacije među društvima, kulturama, tradicijama, povijesnim razdobljima i smjerovima kroz suvremenu glazbu, remiksirajući tradicijsku glazbu sa suvremenom. Sva dosadašnja izdanja Remiksa identiteta dostupna su na: https://metamusicproduction.bandcamp.com/

 

 

BIOGRAFIJE

 

Alessio Giuricin

Alessio Giuricin rođen je u Puli 2001 godine. Od malih nogu entuzijast je rovinjske tradicije. Završio je TOŠ-SEI “Bernardo Benussi” i TSŠ-SMSI Rovinja-Rovigno. 2008. godine upisao se u OMŠ “Vladimir Nazor” u Rovinju i 2009. godine svira prvi put koncert s Limenom Glazbom grada Rovinja-Rovigno. Od 2015. pjeva u KUD-u “Marco Garbin” te od iste godine formira mnoge glazbene sastave: Wanted (s tatom Diego Giuricin), trio Vela, Piccola Orchestrina Molo Grande, Grande Orchestraso Molo Picio, Alternativa Latina, le Cronache, Duo G&B, Viècia Ruveîgno i muški vokalni kvartet “Le nuove quattro colonne“ (s Antoniom Curtom, Lukom Nrekom i Zoranom Bjelopetrovićem, kasnije zamijenjen s Teodorom Tianijem). Od 2019. studira na Fakultetu Muzikologije i Kulturne Baštine u Cremoni. U Cremoni pjeva u zboru “Facoltà di Musicologia” gdje je i podpresjednik. S grupom entuzijasta istog zbora ove je godine formirao grupu “ITER – Research Ensemble”. Sudjeluje na mnogim natječajima, poput: “Favalando a la ruvignìʃa”, “Istria Nobilissima”, “Festival dell’Istrioto”, “Festival dell’Istroveneto”, “UNPLI Veneto”, “Mailing List Histria” i mnogim drugima. Godine 2020. sudjeluje na festivalu “LERON” s esejom “Glazbena tradicija Rovinja, Bala i Šišana” kao pozvani izlagač. Godine 2021. formira Povijesnu, etnografsku i literarnu sekciju Zajednice talijana “Pino Budicin” Rovinja-Rovigno. Trenutno ima mnoštvo ideja za budućnost oplemenjivanja tradicije svojeg grada.

 

Milan Đurić

diplomirani etnolog-antropolog, muzički producent, multi-instrumentalista i DJ, rođen 1979. godine u Beogradu. Osnivač je i član grupe ‘’ShazaLaKazoo’’, kao i solo-projekta ‘’Neki’’. Autor ili suautor je više od dvesta zaštićenih kompozicija i u dvadeset pet godina muzičke karijere nastupao je u četrdeset država, na četiri kontinenta.

 

Marino Jurcan

životno putovanje kroz glazbu započeo je još u osnovnoj školi. Tijekom 80-ih svirao je bubnjeve u garage rock bendovima, između ostalih u Messerschmitt (HR) s kojima je snimio album Foxxin (1989). U 90-ima svira u amsterdamskom bendu Rudolph Dancer (NL) te paralelno započinje DJ karijeru. Kao DJ, jedan je od pionira goa i psihodeličnog trance zvuka te se vremenom interes širi i na eksperimentalnu, ambijentalnu elektroniku te drum and bass. Od 1995. pokreće Disko inferno, emisiju na HRT Radio Puli, specijaliziranu za elektronsku glazbu, koja je s emitiranjem završila 2010. godine. Od 2000. povremeno producira glazbu pod pseudonimom Morski, najčešće u timu s drugim glazbenicima, koji se izmjenjuju, ovisno projektu. Od 2020. ima vlastitu emisiju Dubina, na community radiju, radio Rojcu, svakog dana od 14:00 do 15:00 sati.

 

Tags: , , ,

RSS 2.0 | trackback