Udruga za razvoj audio-vizualne umjetnosti
14/08 2017
Media Mediterranea, Metamedia Lab, Novosti
Novomedijske interaktivne instalacije, predavanja, multimedijalni kutak za djecu, radionice, glazbeni program te piknik soundtrack.
Datum i vrijeme: 18. i 19.08.2017., 18.00 – 01.00
Lokacija: Titov park, Pula
Više o konceptu ovogodišnjeg festivala pročitajte ovdje
Random Darknet Shopper je automatizirani online bot za kupnju kojem !Mediengruppe Bitnik pruža proračun od $100 tjedno u Bitcoinima. Jednom tjedno bot odlazi u kupovinu na deep web (duboki web) gdje nasumično bira i kupuje jednu stavku te je šalje izravno u izložbeni prostor. Jednom kada stavka stigne ona se raspakira te prikazuje tako da svaki novi objekt doprinosi krajoliku trgovine robe iz Darkneta.
Random Darknet Shopper je Live Mail Art djelo, istraživanje deep weba putem trgovine robe na istom. Djelo izravno povezuje Darknet s galerijom. Nasumičnim odabirom konzumizma botu je zajamčen široki izbor dobara među tisućama popisanih na tržištima deep weba.
U prvom izlaganju koje je trajalo od listopada 2014. do siječnja 2015., Random Darknet Shopper kupio je 12 predmeta iz tržišta deep weba Agora, koji su potom bili izloženi u Kunst Halle St. Gallen na izložbi The Darknet – From Memes to Onionland. An Exploration. Budući da je Agora prekinula svoje usluge u rujnu, Random Darknet Shopper sada naručuje artikle iz Alpha Baya, trenutno najvećeg ponuđača na dubokom tržištu.
Hortikulturna jedinica 204_NO_CONTENT napravljena je od organskih elemenata, te sadržajno nadilazi digitalnu domenu.
Tekstualni kontest slike je tekst pronađen na računalnom jeziku koji glasi “204_NO_CONTENT”. To je izvješće o pogrešci koja se pojavljuje u internetskoj komunikaciji. Stroj komunicira s drugim strojem o protokolima neuspjelog komuniciranja [pogreške poslužitelja HTML–a], a time pruža korisnicima uvid u problem. Pogreška “204_NO_CONTENT” znači da je poslužitelj ispunio zahtjev, ali nema novih informacija za slanje natrag.
Tipografska slika smještena je u pustinji veličine je 3,6 × 31 m i oblikovana unutar matrice od 18 × 166 polja [2988 “piksela”]. Ovaj “ekran s niskom rezolucijom” izrađen je od kaktusa i crne lave. “Aktivni pikseli” izrađeni su od 2220 kaktusa [Echinocactus grusonii]. Na početku projekta svaki kaktus imao je oko 18 cm promjera.
Materijali koji se koriste u instalaciji odabiru se poštujući prirodne resurse i dostupnost na otoku Fuerteventura. Otok Fuerteventura je vulkanskog podrijetla i stoga je crna lava široko dostupna. Kaktusi Echinocactus grusonii vidljivi su oko otoka i imaju status lokalnog suvenira u lokalnoj zračnoj luci. Pošiljatelji koji se koriste unutar i oko instalacije su lokalnog podrijetla.
204_NO_CONTENT dio je Internet Error Messages projekta, a rađen je po narudžbi umjetničkog centra Centro de Arte Juan Ismael, Fuerteventura (Kanarski otoci, Španjolska), za izložbu Deambulatorios de una jornada, en el principio y el proyecto Tindaya, kustosa Nila Casaresa.
Gdje je razlika između plagijata i citata? Jesu li to 2 note, 3note? Jedan takt? Atmosfera? Virtualna stvarnost omogućuje putovanje informacija na nepredvidive načine i tolikom brzinom da je katkad teško reći tko je pravi autor određene ideje.
Mnogi kreativci pucaju pod gomilom informacijskog smeća koje svakodnevno gutaju na društvenim mrežama, do te mjere da više ni ne skrivaju da su se “inspirirali” nečim tuđim.
U doba kada smo svi prisiljeni križati zanimanja da preživimo, nedvojbeno ćete biti potkradani, ako se niste ispravno osigurali. A jednom kada se nađete u cyber–kaši, teško je izgraditi identitet temeljen na komadićima informacija probavljivih u nekoliko sekundi. S druge strane, kompleksnije informacije zahtjevaju pažnju, koncentraciju, razmišljanje i dublje poznavanje materije. Trebaju li nam uopće te kvalitete danas? Možda je dovoljno samo okrenuti cilindar i napraviti vlastiti kaleidoskopski plagijat!
Away on Vacation je instalacija koja se sastoji od umjetnikova Macbook Pro računala, HD kamere, prilagođenog softvera i internetske veze. Instalacija se prvotno emitirala uživo na YouTubeu gdje se može vidjeti Macbook Pro na uredskom stolu u Lundovom berlinskom studiju, s pozadinom koja se konstantno mijenja. Računalo pokreće prilagođeni softver koji mu omogućuje samostalno stvaranje slika skriptiranjem pokreta pokazivača miša i tipkovnice. Gledatelj može vidjeti pomicanje pokazivača, pritiskanje tipki te pokrete virtualnog kista dok nitko nije u kontaktu s računalom.
Računalo otvara Photoshop te počinje stvarati sliku. Pritom koristi niz simbola, kistova i oblika koji se odnose na ideju o odmoru i njegovoj opoziciji – radu. Nakon dovršetka slike, softver je prenosi na mrežnu stranicu awayonvacation.live i šalje je na Twitter i Facebook račune izvođača. Away on Vacation prijenos uživo nastavljao se prenositi dva tjedna, počevši od 24. svibnja, a do trenutka kada se zaustavio, stvorio je otprilike jednu sliku po satu, tj. oko 340 slika.
Curtains je kompjuterizirana animacija koja simulira dvije zavjese koje vijore na vjetru. Animacija je prikazana crno-bijelim pikseliziranim uzorcima, koristeći proces ranih računalnih animacija. Videozapis je projiciran u prostoru, a zavjese djeluju kao privremeni virtualni ukras koji obavija materijalne oblike. Animacija utjelovljuje arhetipsku metaforu prolaska vremena, zastarijevanja i promjene, te promišlja o projekciji ove metafore kao virtualne slike.
Rad se sastoji od dva UI robota za učenje jezika koji, postavljeni jedan uz drugoga, uče imenice i glagole na engleskom jeziku. Jedan uči riječi iz izvora vijesti uključujući BBC, The New York Times, Washington Post, itd., dok drugi uči iz Alise u zemlji čudesa. Obje UI podešene su za proizvodnju naslova oblika “Ako vidite (imenica) onda (glagol)” te otkrivaju kako različiti izvori obuke mogu proizvesti izuzetno različite rezultate. Rad se odnosi na automatizirano novinarstvo i lažne vijesti.
GIF Salon sastoji se od projekcije nekoliko GIF-ova u starim, dekorativnim okvirima, izloženima na zidu. Iako koriste humor, radovi na ozbiljan način ispipavaju razliku između gledanja GIF-ova na webu i u galerijama.
Irena Borić će predstaviti projekt net.cube. Projekt su koncipirale Irena Borić, Martina Kontošić i Renata Šparada, a započeo jeu siječnju 2015. kao dio programa Centra za dramsku umjetnost. net.cube je nastojao osigurati uvjete za umjetničke internetske projekte i poticati domaće internetsko stvaralaštvo, njegovo kontekstualiziranje i mapiranje, kao i komunikaciju među zainteresiranim akterima medijske scene. Program je izveden kao internetska galerija (netdotcube.org) i diskurzivni program.
Kroz prezentaciju vlastitih djela nastalih u poslijednje tri godine, Davor Branimir Vincze će govoriti o tome kako se “post-interenet art” reflektira u suvremenoj glazbi. Gdje i kako suvremene tehnologije, društvene mreže, velike količine podataka, binarna vizija svijeta, manjak razumijevanja za sve što leži iza raznih sučelja koje svakodnevno koristimo, nalaze svoju interpretaciju u sklopu akustičkog doživljaja.
Zlatnu lubenicu čine umjetnički radovi odabrani na natječaju za autorske radove iz područja suvremene umjetnosti koji su direktno povezani s temom festivala, a koriste nove medije i tehnologije. Najbolji radovi producirani su i prezentirani na samom festivalu. Autor natječaja je Hrvoje Hiršl a članovi stručnog žirija su Oleg Šuran, Sunčica Ostoić i Marko Vojnić Gin koji savjetodavno sudjeluju i u fazi produkcije. Natjecanje Zlatna lubenica namijenjeno je mladim umjetnicima iz Hrvatske koji se već na neki način bave suvremenom i/ili novomedijskom umjetnošću, interaktivnim instalacijama i interdisciplinarnim umjetničkim praksama. Natjecanje ovog formata omogućuje razvoj festivala kao platforme za promociju domaćih autora (online i na samom događaju), produkciju radova manje afirmiranih autora, povezivanje domaćih i stranih umjetnika, te stvaranje mjesta za razmjenu ideja, znanja, iskustava.
Nedavna prapovijest je instalacija sačinjena od najboljih radova koji su pristigli na otvoreni natječaj za izradu vizualnih materijala inspiriranih decentraliziranim mrežama. To su radovi u obliku vizualnih ili zvučnih materijala koji romantiziraju stara umjetnička ili pop–kulturna djela, ideje i pojave, približavajući se što nedavnijoj prošlosti kako bismo ispitali granicu između današnjih i jučerašnjih trendova, te između žive umjetnosti i kunsthistoricizma ili koji se distanciraju od pukog vizualnog/auditivnog, a približavaju strukturi, mediju ili tehnologiji koja ih distribuira. Instalacija uključuje sve što se može projicirati ili propustiti kroz zvučnik — tekstove, statične ili pokretne slike, video ili audio zapise — uz jedino ograničenje da konačni digitalni zapis nije teži od 10 MB.
Radionica: petak i subota, 18. i 19.08.2017., od 18:00 do 21:00 sati, Titov park
Dob sudionika: od 7 godina nadalje
FabLab je neprofitna udruga građana osnovana 2013. s ciljem upoznavanja s novim tehnologijama digitalne proizvodnje, koje koriste za uključivanje prvenstveno mladih i unaprjeđenje njihovih STE[A]M vještina. Svoje aktivnosti udruga provodi kroz tri osnovne misije: 1. Obrazovanje, pod sloganom “Stvori u školi”, od osnovnih, srednjih škola do sveučilišta i cijeloživotnog obrazovanja, 2. Lokalne zajednice, pod sloganom “Pruži ruku”, gdje nove tehnologije približavaju lokalnoj zajednici i udrugama s naglaskom na osobe s posebnim potrebama, te 3. Poduzetništvo, sa sloganom “Izradi lokalno, ponudi globalno”, namjenjenu unapređenju poduzetništva.
Radionica je namijenjena upoznavanju s osnovama 2D digitalizacije te 3D ispisa. Polaznici radionice moći će izraditi svoj crtež ili kolaž kojeg će potom prenijeti kao otisak na tkaninu, a najbolji će rad dobiti i predmet izrađen na 3D printeru.
Radionica: petak, 18.08.2017., od 18:00 do 21:00 sati, Titov park
Prezentacija rezultata s radionice: subota, 19.08.2017., od 18: do 01:00 sati, Titov park
Dob sudionika: od 9 do 12 godina
DiA DAI SAI je kolektiv arhitekata koji izvodi prostorne vježbe s djecom. Punim imenom Sekcija Djeca i Arhitektura, pod okriljem Društva arhitekata Istre – kolektiv djeluje od 2010., nastao sa željom da doprinese osnovnom likovnom obrazovanju u zakinutom školskom kurikulumu, optimalnoga opterećenja od cijelih jedan sat tjedno. Kako bi to ostvarila, DiA DAI SAI prostor objašnjavaju kroz igru, gestu, događaj i pritom namjerava osnažiti senzibilitet za 3D granice koje na mnogostruke načine definiraju našu stvarnost.
Za ovogodišnje izdanje festivala DiA se planira zadržati što je više moguće u prostoru čežnje. Maštarijama nema kraja kada projiciramo likove u ljubavnoj igri, pa smo tako poželjeli inscenirati nekoliko zamišljenih romantičnih događaja, kojima ćemo prethodno u glini stvoriti prostorni okvir. Hoće li GIF format, u koji ćemo spremiti naš konačni proizvod, doprinijeti dekonstrukciji zbilje i mašte – provjerite i zaključite. Taloga uvijek ostaje…
Radionica uključuje izradu nekoliko okvira za priču (kutija) u kojima će se od gline modelirati scenografija za prizor ljubavne igre. Neka mjesta bit će predefinirana (podzemni pulski tuneli, malo rimsko kazalište, utvrda Kaštela), a neka će nastati na samoj radionici. Što sagradimo i uprizorimo snimit ćemo i montirati u GIF format. Krajnji uradak bit će prikazan na festivalu naradnoga dana, za vrijeme trajanja festivala u Titovom parku.
Ulaz slobodan
Postmodernistički koncept glazbeno gastronomskog programa koji će vam uz zvukove “moderne klasike” dueta Ansamble da camera i DJ programa koji kombinira ambijentalnu i lounge elektronsku glazbu te organsku hranu SEK (solidarna ekološka kuhinja) učiniti boravak u parku nesvakidašnjim iskustvom.
Ansambl djeluje već niz godina u različitim komornim sastavima te izvodi repertoar od starih majstora, baroknih sonata, klasičnih i romantičnih djela, do suvremenih skladbi i jazza, te organske elektroničke glazbe. Također djeluje kao WunschBaum i stvara autorsku glazbu uporabom klasičnih i elektronskih instrumenata. Na 19. Media Mediterranea festivalu vam se predstavljaju s prigodnim programom u sastavu komornog dueta flaute, klarineta i elektronskih instrumenata, WunschBaum čine Anamuhr (Anamarija Škara) i Sakadas (Branko Škara).
Glazbeni producent i DJ, jedan od pionira elektronske i klubske scene još od sredine 90–tih. U posljednje vrijeme producira i objavljuje glazbu koja spaja elektroniku s etno glazbom. Za ovu priliku pripremio je dva seta, ambijentalni–downtempo soundtrack za Piknik u Titovom parku, odnosno jedan free style set koji varira od melankonično–romantične indie pop elektronike do eksplozivnog breakbeat–elektro funka.
Nastala kao prirodni nastavak SEG grupe i SET tržnice. Dvojac u kuhinji, Tea Bevandić i Andreja Buić, dvije su zaljubljenice u kuhinju i sve oko nje. U pripremi hrane koriste isključivo sezonske, lokalne i ekološki uzgojene namirnice spajajući tradiciju s modernim gastro trendovima. Svoju hranu vole predstavljati same i uvijek su spremne za akciju, pa ukoliko želite tradicionalnu istarsku panadu, šalšu od pomidora ili pak paštu s rogačem, marmeladu od krastavaca, možda puding od lubenice… recite im to. 🙂
Dvije duše, dva srca spremaju vam hranu s licem <3
Četveročlana udruga i istoimeni kolektiv – BukaNoise djeluje na području suvremene umjetnosti, točnije likovne umjetnosti, izvedbene umjetnosti i suvremenog plesa, bavi se filmom i videom te autorskom glazbom i DJ kulturom. Za ovaj zadnji, glazbeni dio brinu se Matko Banković i Marko Vojnić i to na više polja. Udruga vodi i galerijski program “5.kat” u hodniku petog kata DC–a Rojc unutar kojega je Matko Banković zadužen za glazbeni dio kao selektor funk & soul glazbe.
Foreigners Everywhere je AV dub projekt Matka (live visuals) i Marka (dub synth & live mix), a kao BukaNoise collective nastupaju back to back kroz DJ-ing i VJ-ing s više glazbenih stilova prvenstveno baziranih na zvuk ranih 2000-ih i etiketa poput Ninja Tune, Warp Records, !K7
Rinoma je mladi i perspektivni umjetnik i producent iz Vodnjana koji je svoju karijeru započeo sredinom 2000–ih, djelujući kao član hip hop skupine DEM crew u ulozi producenta i beatmakera. Nešto kasnije osniva duo Souncheck Regaz zajedno s prijateljem i kolegom Ericom s kojim izdaje “Macchiato i čaša vode” u kojem svoju produkciju usmjerava prema jazzu i alternativnom hip hopu. Godinu dana kasnije počinje se baviti solo projektom u kojem fokus preusmjerava na Chill Trap/Electronic i Trip–Hop zvukove. Rezultat toga je EP naslovljen “We Can Fly” koji je dostupan na njegovom SoundCloud profilu, gdje se može besplatno preuzeti. Trenutno surađuje s Kooladeom te svojim dugogodišnjim prijateljem MC Zmijom.