Udruga za razvoj audio-vizualne umjetnosti
12/08 2016
Media Mediterranea 18 festival održat će se 19. i 20. kolovoza, od 18:00 do 00:00 sati, u Titovom parku u Puli. Tema festivala je “Post-it”, a program uključuje: novomedijske interaktivne instalacije i igre, multimedijalni kutak za djecu, radionice za djecu (Djeca i arhitektura; pArkadija, Tvornica zvuka), post-elektronske glazbene performanse, piknik soundtrack.
Autor: Francisco Queirós
Video projekcija: kozmička smrt. nema nijeme slike. moć. zmija koja pleše
Kozmička smrt je vrlo reprezentativan rad umjetnika Francisca Queirósa, koji okuplja mnoge njegove interese: crtanje, glazbu (punk) i poeziju. U videu se nalazi nekoliko slojeva priča, u slikama, nijemih ili zapisanih. Postoje četiri priče koje su međusobno povezane: kozmička smrt. nema nijeme slike. powah. zmija koja pleše. Fikcije koje se križaju sa stvarnošću: ptica, beskućnika, jednog jaja ili pretpovijesnog kamenja. To je poput sažetog pregleda čovječanstva u kratkom vremenskom roku u kojem se bavimo zabavom, smrću i perzistencijom. «Nema nijeme slike» je ujedno i parola za ovogodišnji „Post it!“ festival.
Autor: Gereon Krebber
Konstrukcijski set
Gereon Krebber je kipar vrlo eksperimentalne prakse, eksperimentalan u materijalima, oblicima i veličinama skulptura, ali i vrlo zainteresiran za dijeljenje svojeg iskustva kao praktičara suvremene umjetnosti. Ovi konstrukcijski setovi su instrument za samostalnu izradu skulpture Gereona Krebbera – kipar daje odgovarajuće upute, ali rezultat ovisi o vašoj vlastitoj sposobnosti da to učinite i izgradite ga, zatim možete preuzeti svoju skulpturu i objesiti ju na zid:
Riječima umjetnika:
“Ja sam te A4-bazirane DIY-setove izmislio za potrebe moje web stranice. Budući da nisam bio u potpunosti zadovoljan samo s virtualnim prikazivanjem radova na webu, oni na taj način postaju realni zahvaljujući najjednostavnijim sredstvima kao što su listovi papira. Na vama je da ih napravite sami. To nije samo jedina vrsta preteče 3D-tiska – prvi rad naziva ‘kutija s repovima’ je, koliko se sjećam, čak iz 2004 – to je uradi sam svog Krebbera, za kojeg se nadam da je razigran i pristupačan svima.”
Ovaj rad u sklopu Media Mediterranea festivala je suradnički projekt umjetnika i javnosti u Puli, a bavi se minimalističkim skulpturama i autorstvom u umjetnosti.
Autor: Ceal Floyer
Zvučna instalacija
Od 0 do10, Ceal Floyer mijenja povijesnu snimku lansiranja svemirske rakete Apollo 11. Suprotno predivnom otkriću Fritza Langa iz 1929, koji je izumio načelo odbrojavanja kako bi dodao napetost u filmu Žena u Mjesecu, umjetnica je odlučila preokrenuti odbrojavanje od 0-10. Ova vrlo mala promjena, koja je reprezentativna za njen umjetnički pristup općenito, uznemiruje slušatelje koje iznenađuje nešto modificirana snimka. Igrajući na zajedničkom slušnom poznavanju tog događaja, Ceal Floyer uvodi određeni element neobičnosti; ona dijeli karte povijesti na svoj način, i na taj način stvara drugi narativ koji izaziva našu percepciju vremena.
Autor: Ignacio Uriarte
Zvučna instalacija
1_2_3_4_3_2_1 je rad brojanja, u kojem čitatelj broji od jedan do deset, i popunjava vrijeme raznim intonacijama na gotovo ritmičan način. U ovom Post it! kontekstu njegov rad je putem odbrojavanja povezan s radom Ceal Floyer “0-10” koja preokreće odbrojavanje lansiranja Apola 11. U ovom slučaju monotonija brojanja predstavlja protok vremena tijekom “uredskog posla”.
Autor: Ignacio Uriarte
Zvučna instalacija
Pisaće mašine, tko još uvijek zna za te strojeve? Oni su dio arheologije dizajna XX stoljeća.
U ovom audio komadu Ignacio Uriarte ih snima u ritmu koji podsjeća na glazbu kompozicija Stevea Reicha, pružajući nam zvučno sjećanje na objekt koji ne vidimo.
Ovaj rad koji će biti predstavljen u zvučnom okruženju Titovog Parka gotovo je anti-park rad zbog konteksta zatvorenog prostora ureda kojeg obično povezujemo s ovim strojevima.
Rad Ignatija Uriartea je uglavnom fokusiran na crtež u kojem je glavni medij papir, i njegovu praksu u onome što možemo nazvati “uredskom umjetnošću” – što znači da koristi uredski materijal poput papira, olovke i BIC kemijske te istražuje sve njihove geometrije. Unutar tog svemira on također proizvodi video i audio djela koja bi mogli nazvati vriskom uredskog zaposlenika.
Za ovaj festival na otvorenom odlučili smo se predstaviti dva njegova audio rada.
Autor: Anselmo Tumpić
Interaktivan umjetnički rad
Rezultat ovog interaktivnog umjetničkog rada, odnosno izgled tragova na papiru nakon intervencije je potpuno nepredvidiv. Igrači neće biti fokusirani na tragove koje njihova “igračka” ostavlja već na igru i zadana pravila, a tragovi koje igračke ostave biti će naš krajnji proizvod. Mijenjajući pravila “igre” mijenjat ćemo krajnji izgled platna. U širem društvenom kontekstu, mijenjajući pravila koja upravljaju društvima mijenjamo konačni rezultat pravila koja utječu na naš život. Ta pravila ostavljaju tragove u našim životima.
Autorica: Dragana Sapanjoš, udruga Mokar prst
Osb ploče, neon
Udruga mokar prst je u radu Fssssssssss analizirala dio neverbalne komunikacije koja nam je ušla u svakodnevnicu pojavom sms-a i nadalje, chata, maila… Tekstovni znak koji u nama, pukim gledanjem, iščitava osjećaj našeg sugovornika.
Autori: Vedran Gligo, Ana Jurčić, Dina Karadžić, Josipa Komljenović, Karlo Marković, Sara Salamon, Betty Stojnić; Voditelji radionice: Vedran Gligo, Dina Karadžić (hacklab01.org / FormatC.hr); Produkcijska podrška: Filmaktiv
Video instalacija – rezultati radionice Glitch
Glitch [expo] predstavlja niz vježbi, eksperimenata i namjernih pogrešaka nastalih tokom radionice “Glitch”, održanoj u sklopu programa Primijenjeni video (Filmaktiv), a koju su vodili Vedran Gligo (hacklab01) i Dina Karadžić (Format C).
Osnovne premise glitcha kao reinterpretacijskog umjetničkog djelovanja na tromeđi umjetnosti, računalne kulture i kulture remix-a su narativ učiniti nepredvidljivim a medij vidljivim, te proširiti klasične paradigme suvremene umjetničke kreacije u nove oblike inkluzivnog transdisciplinarnog suradničkog djelovanja baziranog na otvorenom softveru, slobodnoj kulturi i prijenosu znanja, i apostrofirati značaj eksperimentalnih procesa umjetničkog istraživanja, a u svrhu stvaranja novog vokabulara kulture koja odgovorno i konstruktivno raste uz napredak digitalne tehnologije.
Autor: Oleg Morović
Interaktivna instalacija
Oleg Morović (Pula, 1987) jedan je od novih i vrlo bitnih kreativno – artističkih inovatora grada Pule. Kako je u tom gradu završio Školu primijenjene umjetnosti i dizajna logično je da radi kao dizajner, gdje je svojim lucidnim grafičkim rješenjima već zadobio dužnu pažnju stručne, a i ostale javnosti. Tijesno surađuje s Olegom Šuranom pa taj dvojac suvereno vlada novom oblikovnom stvarnošću. Zajedno sviraju u bendu (Cnjotfiher), a u kolaboraciji s Andijem Pekicem izdaju časopis Polet koji se bavi književnim i likovnim objavama uglavnom navedene trojice autora. Kako je Oleg svestran, na MediaMediteranei neće gnjaviti sovjim dizajnom već radom koji se zove (naziv je bitan) #MM18. Radi se o izravnom prijenosu (kao na televiziji) sadržaja direktnim upload-om na online platformu (instagram), a to se podiže (vidi naziv rada) s hashtagom/oznakom “#MM18”. Tako će prisutni uživo vidjeti što im se trenutno događa s potiljkom, leđima i tko im u uglu ljubi curu. Da li je ta tehnologija dobra ili loša procijeniti ćete Vi i Vaša cura kad se vratite doma, a možda i prije. (Mladen Lučić)
Autori: Visiualia group
Interaktivna instalacija
Ova zabavna instalacija su tri svjetlosne glazbene klupice koje sadrže zvukove različitih instrumenata. Jednostavnim udarcem po površini klupica stvara se zvuk te posjetitelj na taj način stvara melodiju. Osim toga, spajanjem preko bluetootha na klupice, posjetitelj može pustiti svoju omiljenu pjesmu i uživati u njoj. Na Vama je da dođete i provjerite koliko ste vješti u sviranju na njima!
Autori: sudionici natječaja za autorske GIF animacije; Autor natječaja: Dario Dević; Produkcija: Metamedij
Video instalacija sačinjena od 15 GIF animacija
Petnaest najboljih radova pristiglih do 16. kolovoza na natječaj za autorske GIF animacije organiziran od strane udruge Metamedij bit će prikazani u obliku video instalacije.
Radi se o umjetničkim djelima koja kroz medij kratke internetske animacije tematiziraju aktualne promjene u društvu, umjetnosti , kulturi, čovječanstvu ili pak samim autorima.
Više o samom “Prije/Poslije” natječaju te kako sudjelovati na: http://prijeposlije.tumblr.com/submit
Postmodernistički koncept glazbeno gastronomskog programa koji će vam uz zvukove “moderne klasike” dueta Ansamble da camera i DJ programa koji kombinira ambijentalnu i lounge elektronsku glazbu te organsku hranu SEK (solidarna ekološka kuhinja) učiniti boravak u parku nesvakidašnjim iskustvom.
Branko Škara i Anamarija Škara
Ansambl djeluje već niz godina u različitim komornim sastavima te izvodi repertoar od starih majstora, baroknih sonata, klasičnih i romantičnih djela, do suvremenih skladbi i jazza, te organske elektroničke glazbe. Na Media Mediterranea 18 festivalu vam se predstavljaju s prigodnim programom u sastavu komornog dueta flaute i klarineta, flautistica Anamarija Škara i klarinetist Branko Škara.
Marino Jurcan
Iza ovog pseudonima krije se dj marino koji će za nastup na festivalu pripremiti dj set kao kombinaciju nespojivog; ambijentalne tišine i dinamičnih elektronskih ritmova, analogne romantike i digitalnog realizma.
Tea Janko Bevandić, Andreja Buić
Nastala kao prirodni nastavak SEG grupe i SET tržnice.
Dvojac u kuhinji, Tea Janko Bevandić i Andreja Buić, dvije su zaljubljenice u kuhinju i sve oko nje. U pripremi hrane koriste isključivo sezonske, lokalne i ekološki uzgojene namirnice spajajući tradiciju sa modernim gastro trendovima. Svoju hranu vole predstavljati same i uvijek su spremne za akciju, pa ukoliko želite tradicionalnu istarsku panadu, šalšu od pomidora ili pak paštu sa rogačem, marmeladu od krastavaca, možda puding od lubenice… recite im to. Dvije duše, dva srca spremaju vam hranu s licem <3
Ante Prgin
… je multi-instumentalist, bubnjar, udaraljkas, pjevač, producent i glazbeni inovator. Surađivao je i surađuje sa mnogim glazbenicima sa Hrvatske glazbene scene… Svojim beatbox projektom, čini se, spaja sva svoja zvanja i znanja u jedno, savršen funk, reggae, dub, dubstep, drum&base, afro beat, house i techno mix. SURKA radi beatbox sa mikrofonom i loop mašinama pri čemu stvara fraze od kojih nastaje kompletna pjesma! Nema unaprijed pripremljenih loopova, mp3-ca, CD-a ni sekvencera! Improvizacija svaku pjesmu čini neponovljivom jer, vođena atmosferom, nastaje u trenu.
Njegov beatbox performans na tragu je najboljih svjetskih glazbenih inovatora poput Beardymana, DUB FX-a, Reggie Wattsa… Umjetnik čije vrijeme tek dolazi, što potvrđuju i nastupi na najvećim hrvatskim festivalima poput Terranea, INmusica, Pula film festivala, Cro A Portera, Rujan festa, itd..
Emil Jurcan
… je solo projekt Emila Jurcana, člana pulskog benda “Palme”, glazbene sekcije zadruge Praksa. Svojim amaterskim pristupom muzici Palmiro stvara zvučnu kulisu služeći se posuđenim instrumentima i spravama poput ritam mašina, gramofona i analognih sintisajzera. Glazba koja proizlazi iz tog eksperimenta namijenjena je širenju ljubavi i komunizma.
Marino Morosin
… je mladi full-time producent i kako kaže, u slobodno vrijeme student. Aktivno djeluje od sredine 2000. Tijekom godina je stvarao u sklopu kolektiva DEM-crew (produkcija i beat making) te grupe Soundcheck Regaz s kojom izdaje album “Macchiato i čaša vode”. Nešto kasnije okreće se samostalnom radu s naglaskom na Chill Trap/Electronic Beats glazbu iz čega nastaje EP “We Can Fly”.
Autor koncepta: Tamara Nikolić Đerić, kustosica-etnologinja; Dizajn: Studio Dota
Contrada je prva tematska izložba koju organizira Ekomuzej Batana u suradnji sa Zajednicom Talijana “Pino Budicin”, rovinjskim osnovnim školama, predškolskim ustanovama i mnogobrojnim suradnicima. Cilj izložbe je valorizirati i promovirati tradicionalne dječje igre i boravak na otvorenom, te sjećanja iz djetinjstva kao katalizator društvenih promjena i kohezije. Izložba nudi iskustveni, autentični doživljaj uz mogućnost igranja starih tradicionalnih igara te novih digitalnih igara nastalih po uzoru na one koje su se igrale ’50. godina.
Autor i voditelj: Zvonimir Lapov-Padovan, ing. politehnike; Uz podršku: LEGO kluba “Kockice”
Igraonica omogućuje interakciju i upravljanje s LEGO Technic vozilima i robotima koji su spoj tradicionalnih i digitalnih igračaka. Sudionici kroz igru proširuju svoja znanja o Bluetooth i IR komunikaciji među uređajima.
U okviru ovogodišnjeg festivala održat će se i dvije radionice za djecu. Radionice su besplatne i nije potrebno predznanje. U organizaciji radionica sudjeluju: DiA DAI SAI, Nenad Sinkauz, Porta Vitae – škola za strane jezike, Piccoli Terremoti.
Voditelji radionice: DiA DAI SAI kolektiv arhitekata (sekcija Društva arhitekata Istre) – Daniela Škandul, Danijela Perčić-Tičić, Marta Bognar, Katja Regvat; Vrijeme održavanja radionice: petak, 19.08. 2016., od 18:00 do 20:00 sati, Titov park; Dob sudionika: od 9 do 12 godina
DiA DAI SAI je kolektiv arhitekata koji izvodi prostorne vježbe s djecom. Punim imenom Sekcija Djeca i Arhitektura, pod okriljem Društva arhitekata Istre – kolektiv djeluje od 2010., nastao sa željom da doprinese osnovnom likovnom obrazovanju u zakinutom školskom kurikulumu, optimalnoga opterećenja od cijelih 1 sat tjedno. Kako bi to ostvarili, DiA DAI SAI prostor objašnjavaju kroz igru, gestu, događaj; i pri tom namjeravaju osnažiti senzibilitet za 3D granice koje na mnogostruke načine definiraju našu stvarnost.
Ovom prilikom, u suradnji s udrugom Metamedij, a nadahnuti temom novih slojeva i zaborava, DiA će dekonstruirati vezu između Radauševe Pobune u Villefrancheu, ustanka naroda Istre, spomenika palim borcima NOVJ – žrtvama fašizma, univerzalnih simbola predstavljanja stradanja/otpora i načina reprezentacije bunkerirane memorijalne plastike… i pitat će: tko je tko? – ne bi li protagonisti sami objasnili kako i zašto (ovdje) stvari stoje.
Osim toga, djeca će na uvećanoj mapi Titovog parka slagati pArkadiju – vječno sada, u kojemu post-čitanja ne iskrivljavaju ni doživljaj, ni namjeru, ni koincidencije. Radionica uključuje osmišljavanje (novog) izgleda parka prema vizijama djece koja će kroz igru na velikom tlocrtu slagati sličice i modele.
Voditelj radionice: Nenad Sinkauz; Vrijeme održavanja radionica: petak i subota, 19. i 20.08. 2016., od 20:00 do 21:30 sati, Titov park; Dob sudionika: od 6 do 14 godina (2 grupe)
Tvornica zvuka je radionica elektroničke i improvizirane glazbe za djecu pod vodstvom glazbenika i skladatelja Nenada Sinkauza. U ovom su se edukativnom projektu mali glazbenici budućnosti imaju mogućnost upoznati s mikrofonima, efektima, sintetizatorima… a kroz upotrebu vlastitog glasa (i tijela) i audio opreme Sinkauz ih usmjerava i uči osnovama improvizacije. U Tvornici zvuka glazba se proizvodi upotrebom različitih predmeta, efekata, live samplingom, moduliranjem glasa, ali prije svega igrom, kroz koju polaznici dolaze do svojevrsne instant kompozicije na nivou prilagođenom upravo njihovom uzrastu, percepciji i spoznaji o glazbenoj umjetnosti.
“Pokušavam djeci objasniti da muzika nije samo ono što se čuje na televiziji, strofa i refren, da to nisu samo pop pjesmice niti samo klasična glazba. Veliki fokus stavljam na slušanje. Zapravo ih pokušavam učiti da slušaju jedan drugoga i to što rade. I pokušavam ih učiti svirati raznim predmetima, vrećicama za smeće, stiroporima, i tako dalje, i onda zajedno moduliramo te zvukove kroz efekte.” – Nenad Sinkauz
Nenad Sinkauz (1980.) je magistrirao etnomuzikologiju u Padovi. Po zanimanju je skladatelj i izvođač u glazbenim, plesnim, kazališnim i multimedijskim projektima. 2002. godine osniva sastav East Rodeo u sklopu kojega surađuje s nizom međunarodnih jazz i rock glazbenika, spajajući avant-rock, živu elektroniku, noise, eksperimentalnu i improviziranu glazbu. Sinkauz je autor i izvođač u hvaljenom audovizualnom projektu … day of the year koji kroz improvizaciju i live sampling istražuje odnose zvuka i videa.
Za sudjelovanje na jednoj ili obje radionice potrebno je najaviti se putem e-maila mm18festival@gmail.com ili na 099 878 9284.
Rok za prijavu je 16. kolovoza 2016. Mjesta su ograničena.