Udruga za razvoj audio-vizualne umjetnosti
04/05 2012
Na Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli, Odjelu za ekonomiju i turizam, u srijedu 03. svibnja, održala su se tri zanimljiva predavanja povodom otvorenja uvodnog dijela Festivala Media Mediterranea, koji se, sada već tradicionalno, održava već četrnaestu godinu.
Ovo je ujedno i novo izdanje festivala, a ove se godine uvodni dio organizirao i u sklopu integralnog programa obilježavanja Dana grada Pule.
Nakon uvodnog pozdrava, organizator festivala Marino Jurcan predstavio je uvažene gošće, dr.sc. Biserku Cvjetičanin, znanstvenu savjetnicu u Institutu za međunarodne odnose, Sabine Prammer iz Creative Industries Styria iz Graza te mladu arhitekticu Bredu Bizjak.
Izlaganje Dr.sc, Biserke Cvjetičanin, koja je ujedno i voditeljica Svjetske mreže za istraživanje kulturnog razvoja i suradnje “Culturelink”, nosilo je naziv “Kulturna politika Europske unije, kreativni gradovi i lokalni razvoj: Izazovi za hrvatsku kulturu”.
U izlaganju se ukratko dala analiza položaja kulture u pojedinim razvojnim fazama Europske unije, usvajanje Europske agende za kulturu i novi program Kreativna Europa za razdoblje 2014. – 2020 te se naglasila važnost uključivanja lokalne razine, odnosno gradova, i lokalnih jedinica u neposrednu međunarodnu komunikaciju i suradnju u kulturi.
Nakon izlaganja dr.sc. Cvjetičanin, svoje projekte je u ime Creative Industries Styria predstavila Sabine Prammer. Predstavljen je projekt Unesco kreativnih gradova unutar kojega je Graz izabran kao “grad dizajna” .
Program je završen predstavljanjem projekta Proces Pula podgrađe/Proccess Pula Underground, koji je osmislila Breda Bizjak.
Riječ je o projektu koji tematizira moguću namjenu podzemnih tunela u centru Pule, jednim dijelom iskorištenog u dijelu nazvanom Zarostrasse, gdje je mlada arhitektica izinijela svoje prijedloge o mugućoj transformaciji tunela u atraktivni podzemni svijet.
Valja spomenuti da će se u utorak, 08. svibnja, održati posljednji seminar prvog dijela festivala, na temu “Razvoj kulturnih projekata za dobrobit društva i gospodarstva”, menadžera i konzultanta s dvadesetogodišnjim radnim iskustvom u kulturnom sektoru na međunarodnoj razini, Jonathana Goodacrea.