Udruga za razvoj audio-vizualne umjetnosti
14/08 2020
Festival Media Mediterranea 22 na temu „Dear Frenemy/Dragi (ne)prijatelju“ u organizaciji udruge Metamedij započeo je svoj ovogodišnji program otvorenjem izložbe Zlatna lubenica 4.0 u četvrtak, 13. kolovoza u pulskom SKUC-u. Na izložbi su izloženi radovi finalista istoimenog natječaja za mlade autore, a žiri u sastavu Oleg Šuran, Marko Vojnić Gin i Olga Majcen Linn je odlučio da je najbolji rad „Number blue“ Anje Maleć.
Predsjednik udruge Metamedij je u pozdravnom govoru zahvalio brojnu publiku što već više od dva desetljeća podržava ovaj festival.
– Drago mi je da smo zadržali kontinuitet sve te godine i da s festivalskom temom i reakcijom umjetnika na nju kritički promišljamo ključne fenomene sadašnjice pogotovo u ovim vremenima pandemije. Primjer tome je i ova izložba kojom želimo podržati mlade autore i pružiti im priliku da realiziraju svoj rad i predstave se na festivalu. Radovi su i ove godine odlični pa se nadam da ćete uživati u izložbi, kazao je Jurcan.
Programska koordinatorica festivala Ivana-Nataša Turković je kazala da se na natječaj ove godine prijavilo 19 autora od kojih su članovi žirija odabrali pet za koje su smatrali najviše odgovaraju temi.
– Izabrane autorice su Ivana Bajcer, Helena Rubčić, Ivana Škvorčević, Dora Brkarić i Anja Maleć, a tu je i rad Valentine Butumović koja je dobila mogućnost da producira svoj rad. Ona je inače prošlogodišnja dobitnica Zlatne lubenice, kazala je Turković i zahvalila žiriju i odabranim autoricama. Član žirija Oleg Šuran je potom uručio nagradu pobjednici Anji Maleć.
– Iskreno sam zatečena i nisam očekivala da ću osvojiti nagradu jer nikada ništa ne osvajam – pa ni na lotu. Ovo mi zbog toga puno znači i hvala vam puno što vjerujete u mene i moj rad i sretno vam s nastavkom festivala, kazala je Maleć.
“Number Blue” je generativna četverokanalna video instalacija kojoj je cilj propitivati budućnost e-građana. Fokus rada je na tehnologijama prepoznavanja i analize lica, i njihovoj primjeni u svakodnevnom životu. One su stavljene u kontekst etičkog svjedočanstva, kritike i djelovanja, dok se na lice gleda kao na financijsko sredstvo ili biometrijsku valutu državljana. Tehnologija prepoznavanja lica se koristi za otključavanje pametnih telefona, registraciju pohađanja u nekim školama, usmjeravanje sigurnosti u javnom prijevozu, u kaznenom sektoru i za plaćanje računa. Ako idemo ka usvajanju facijalne valute, ne smijemo zapostaviti pitanje čije ćemo vlasništvo postati? Koje će kategorije definirati našu vrijednost? Što je s našom privatnošću? Djelo se može sagledati i kao avangardna kritika nadzornog kapitalizma.
Za izradu rada autorica koristi fotografije s identifikacijskih dokumenata iz zemalja čija je državljanka ili gdje ima stalno prebivalište. U svakoj zemlji ima različiti matični broj, ali isto lice. Osobne fotografije direktno povezuje s izravnim događanjima i stanju na svjetskoj burzi. Podatke o kretnji dionica pretvara u kontroler video efekta pa se sa svakom kretnjom manipuliraju i iskrivljuju fotografije. Kako vrijeme prolazi, njezino lice nestaje, a s njim i autoričina vrijednost kao financijsko sredstvo.
Anja Maleć (1986.) je medijska i filmska umjetnica koja se bavi audiovizualnim performansima i generativnim video radovima, a u posljednje vrijeme pažnju usmjerava prema interaktivnim instalacijama. Glavne teme su joj problematike konzumerizma i digitalnog, internetskog društva. U radu istražuje fenomen ljudskih mana kao posljedice digitalnog stila života ili pak one koje digitalizacija naglašava. Diplomirala je slikarstvo na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti, u klasi Igora Rončevića, i animaciju na Volda University College u Norveškoj.
Izložba Zlatna lubenica 4.0 ostaje otvorena do 21. kolovoza, a može se razgledati od 19 do 23 sata.
Program festivala nastavlja se u petak, 14. kolovoza u Društvenom centru Rojc gdje će publika moći pogledati bio-performans i interaktivnu novo-medijsku instalaciju u prostoru “(A)Live!” Igora Zenzerovića u Dnevnom boravku u 20.30 sati. U 21.30 sati u Kazalištu Dr. Inat će Marko Gutić Mižimakov izvesti recital/vizualni esej „Cruising the Manifold, Disoriented“, dok će u 22.30 sati u dvorištu Rojca Alex Brajković izvesti multi-instrumentalni elektro-akustični performans „Equilibrium 0.1“. Za one najmlađe tu je i Mini Mediterranea – radionica za djecu „Simfonija različitosti i jedinstva“ u organizaciji sekcije Djeca i arhitektura Društva arhitekata Istre i Alexa Brajkovića koja počinje u 19 sati u dvorištu Rojca.