Udruga za razvoj audio-vizualne umjetnosti
02/06 2020
Metamedia Lab, Metamusic studio
Glazbeni album „Remiks identiteta 5“, rezultat istoimene radionice održane u organizaciji udruge Metamedij, objavljen je i dostupan za skidanje na Bandcamp stranici udruge. Na albumu se nalazi 11 numera koje potpisuju polaznici radionice: Morski, Tubak Žminjski, Dejo Žminjski, Dina Ivas, Helga Goran i Tin Dožić.
Remiks identiteta je glazbeni projekt udruge Metamedij koji se provodi u sklopu MMLab-a i glazbenog community studija Metamusic –kreativnih laboratorija Društvenog centra Rojc, a čija je svrha lokalnim umjetnicima omogućiti uvjete za glazbenu produkciju. Cilj radionice bio je producirati vlastite remikseve kroz grupni rad i stručno mentorstvo Noela Šurana i Tina Dožića te educirati polaznike o upotrebi digitalnih alata za produkciju glazbe.
Tema ovog petog ciklusa radionica bila je Tehnologija+ priroda. Polaznici su se zahvaljujući Šuranu upoznali s najneistraženijem oblikom tradicijskog glazbovanja – izradi i sviranju na glazbalima od sezonskih biljaka, a s Dožićem su izrađivali pick-up mikrofone za ozvučivanje elektromagnetskih zračenja koje su naknadno snimali na terenu.
U sklopu svog projekta Herbasonarij Šuran je proučavao izradu i sviranje na glazbalima od sezonskih biljaka. Švikatići, švikutići, svikalini, flautin, švikalnica, fis’cioto, švikaloto, švik, pišćalca, sopiele od kostanja, tuturače sve su to nazivi za glazbala napravljena od kore određenih vrsta drveća ( jasen, lijeska, rulj, topola, vrba i dr.). Izrađuju se u rano proljeće kad se drievo lika, a to je posebno stanje drva kada je ono osobito vlažno ispod kore pa se s njega kora lako skida. Takve su svirale sezonski instrumenti koji su se izrađivali diljem Istre jer ih je svatko uz malo truda mogao napraviti.
Na radionici Elektromagnetske aktivacije Tina Dožića polaznici su izradili jednostavne pick-up mikrofone za ozvučivanje elektromagnetskih zračenja te kontaktne mikrofone za snimanje vibracija i pokreta predmeta. Cilj je bio snimiti zvučne teksture i šumove, buku, glitcheve i greške kako bi stvorili eksperimentalne slojeve za glazbene i zvučne kompozicije.
Kombinacijom DIY metoda u prirodnom i elektromagnetskom okruženju polaznici su došli do vrlo zanimljivih audio rješenja koje su kasnije koristili u stvaranju remikseva koji su ujedno i konačni rezultat radionice Remiks identiteta 5.