15/08 2020

Media Mediterranea 22 – drugi dan

Novosti

Festival Media Mediterranea 22 nastavio je s programom u petak, 14. kolovoza u Društvenom centru Rojc gdje su brojni okupljeni mogli prisustvovati performansu Igora Zenzerovića „(A)Live!“ u Dnevnom boravku, vizualnom eseju Marka Gutića Mižimakova „Cruising the Manifold, Disoriented“ u kazalištu Dr. Inat te glazbenom performansu Alexa Brajkovića u Dnevnom boravku. Tijekom večeri održana je i radionica za djecu u organizaciji sekcije Djeca i arhitektura Društva arhitekata Istre i Alexa Brajkovića na termu „Simfonija različitosti i jedinstva“.

Prvi na programu bio je Igor Zenzerović koji je u Dnevnom boravku predstavio rad „(A)Live!“, nastao tijekom rezidencijalnog programa Summer Sessions 2020 koji se ove godine morao odviti on-line. „Instalacija radikalizira čin promatranja kao bio-politički akt, dok je djelo nastalo kao sinteza problematizacije izloženosti umjetnika pogledu i dugogodišnjeg odbijanja bilježenja, kategoriziranja i arhiviranja vlastitih performansa. “(A)Live” prostorno prikazuje hipervremenski (etički) trenutak i/ili aporije; ljigavi etički prostor satkan od parazitizma samo-slike i metaboličke simbioze. To je bunilo simbioze arhiviranja prolaznosti satkane od samo-slika i nevidljivog “kontakt” iskustva s aurom djela, onog uvijek udaljenog “ovdje i sada”“, piše autor u opisu instalacije.

Zenzerović je posjetitelje dočekao u crnom kubusu nasred Dnevnog boravka gdje im je postavljao razna intimna pitanja koji se dotiču same teme rada. Odgovori su vodili konačnom cilju – moralnoj odluci s dva moguće ishoda – smrt ili nastavak života. Glavni je lik bio kefir kojeg je posjetitelj mogao ili odnijeti sa sobom i tako mu produžiti život ili prisustvovati njegovoj egzekuciji putem skeniranja jer je svjetlost skenera je dovoljno jaka da ga ubije.

Program se nastavio u kazalištu Dr. Inat gdje je Marko Gutić Mižimakov predstavio rad „Cruising the Manifold, Disoriented“. Rad je nastao 2019. godine unutar MI+ platforme i u sklopu Summer Sessionsa, mreže za razvoj talenata ostvarene u suradnji s V2_ Institutom za nestabilne medije iz Rotterdama i drugim međunarodnim partnerima.

„“Cruising the Manifold, Disoriented” Marka Gutića Mižimakova je recital i vizualni esej sastavljen od prikaza queer prostora i osjećajnosti izvedene na engleskom jeziku. AttnGAN algoritam, obučen na unaprijed izrađenoj bazi podataka iz pojednostavljenog tekstualnog opisa, generira prikaze fizičkih prostora. Unutar izvedbe, umjesto ukazivanja na nemogućnost algoritma da stvori uvjerljivu reprezentaciju zbog ugrađene pristranosti baze podataka, ista omogućava da u prikazu opisani prostori ostanu fluidni nauštrb petrificirajućih sila ružičastog tržišta, koje ih pretvaraju u potrošnu robu sa šljokicama. Tijela označena različitošću prisiljena su tražiti prostore slobode i intimnosti daleko od dominantnog pogleda. Povijesno su ti prostori često bili parkovi, plaže i javne kupaonice. No, komodifikacijom seksualnih identiteta nakon Stonewalla kojom smo na ružičastom tržištu prepoznati kao LGBTQ+ ciljne skupine (što je dovelo do pojave i rapidnog širenja dating appova), ovi se javni prostori postupno sele u privatnu sferu, čineći queer susrete još prekarnijima. U performansu su potrage za takvim susretima opisane stihom, dok je kritična refleksija o osjećajima, orijentaciji i progovaranju o temi u ovim nestabilnim prostorima smještena u mraku između treperavih, mutnih i nerazlučivih slika krajolika“, piše u opisu rada.

I ovaj je rad zahtijevao intimnu atmosferu pa je ograničen broj posjetitelja zbog antivirusnih mjera igrao u njegovu  korist. Mižimakovljeva naracija dodiruje se svih gore spomenutih tema na izravan način, s grafičkim opisima seksualnih susreta te produbljenim razmišljanjima o vlastitom identitetu u sprezi s emocijama koje takav način dijeljenja intime pobuđuje. Video segment nadopunjuje onaj narativni i verbalni na suptilan i gotovo impresionistički način s čime ator postiže nenametljivu no efikasnu sinesteziju.  

Multi-instrumentalni elektro-akustični performans „Equilibrium 0.1“ Alexa Brajkovića trebao je biti održan u dvorištu Rojca, no zbog vremenskih je neprilika premješten u Dnevni boravak. Brajković je publici koja se zbog skučenosti prostora morala izmjenjivati predstavio zanimljivu i hipnotičnu kombinaciju bubnjeva, elektronike i sempliranja uživo s neuobičajenog žičanog instrumenta.

Alex Brajković je porečki multimedijalni umjetnik, a diplomirao je jazz bubanj na Konzervatoriju Arrigo Pedrollo u Vicenzi, Italiji. Magistrirao je 2018. na Konzervatoriju u Amsterdamu, smjer elektronska glazba (Live-Electronics). Član je raznih ansambala: Amsterdam Modern Orchestra (AM.OK), Ochre River (s Marcelom Wierckxom) i dua sa STEIM-ovim Frankom Baldéom (Studio Voor Electro-Instrumentale Muziek, Amsterdam, Nizozemska). S izraelskim dizajnerom zvuka Tomerom Baruchom stvara filmsku glazbu/multimedijalni performans (Metropolis Fritza Langa). Održao je gostujuće predavanje na amsterdamskom Konzervatoriju s temom Controlling live electronics while playing the drum set. Sudjelovao je u nizu multimedijalnih projekata u javnom prostoru u zemlji i inozemstvu, vodio umjetničke radionice i održao brojne live performanse (solo i s ansamblima) diljem Europe i šire. Član je Hrvatske glazbene unije (HGU) i Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU).

Sekcija Djeca i arhitektura Društva arhitekata Istre najsnažnije je reagirala na ovogodišnju festivalsku temu „Dear Frenemy/Dragi (ne)prijatelju“ što se najbolje da iščitati iz opisa njihove radionice za djecu naziva „Simfonija različitosti i jedinstva“.

„Kompetitivno prijateljstvo, dear frenemy, nije naša opcija. Trudimo se ostati pristojni, enemy (i nasmiješit ćemo se kadgod te tako nazovemo), jer znamo tvoju skrivenu namjeru, jer smo ulogirani u tvoj program u kojemu tvoj interes prekriva svu našu osobitost, bit i resurs. Da, voljni smo surađivati u cilju stvaranja veće slike i rado se odazivamo pozivu na kvalitativnu promjenu. Cijenimo snagu jedinstva i moć zajedništva.“

Na radionici su voditeljice s polaznicima probirale ritmove iz improviziranih instrumenata i pomoćnih rekvizita, za čiju izradu su korišteni reciklirani vibrirajući materijali i objekti, a koje je ozvučio Alex Brajković.

DiA DAI-SAI je kolektiv arhitektica koje izvode prostorne vježbe s djecom. Djeluju od 2010. u cilju pružanja doprinosa osnovnom likovnom obrazovanju u zakinutom školskom kurikulumu. Sekcija objašnjava prostor kroz igru, gestu i događaj i pritom osnažuje senzibilitet za 3D granice koje na više načina definiraju našu stvarnost.

Program festivala nastavlja se u subotu, 15. kolovoza opet u DC-u Rojc gdje će u 20 sati publiku dočekati prezentacija Radionice spekulativne dizajnerske prakse „The Otherness Toolkit“ u Dnevnom boravku. U dvorištu u 21 sat bit će održana projekcija videa Terese Cos „UU“, a u 22 sata kreće već tradicionalni glazbeni program Piknik Soundtrack u sklopu kojeg će nastupati WunschBaum Project (Anamarija Škara, Branko Škara i Ivan Šugar), Morski (Marino Jurcan) i Rike (Erik Bastijanić). Ulaz na sve programe je besplatan.

RSS 2.0 | trackback