27/08 2020

11. Arterija: razgovori s umjetnicima Valentinom Butumović i Igorom Zenzerovićem

MI+ platforma, Novosti

U sklopu 11. Arterije – međunarodnog festivala vizualnih umjetnosti u Novigradu, u subotu, 22. kolovoza održan je razgovor s pulskim umjetnicima Valentinom Butumović i Igorom Zenzerovićem, umjetnicima na ovogodišnjem razidencijalnom programu Summer Sessions, mreži za razvoj talenata ostvarenoj u suradnji s V2_ Institutom za nestabilne medije iz Rotterdama i drugim međunarodnim partnerima.

Valentina Butumović, umjetnica rodom iz Pule, završila je preddiplomski studij Animiranog filma i Novih medija na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, a trenutačno je studentica druge godine diplomskog studija Novih medija. Tijekom preddiplomskog studija otišla je na razmjenu studenata u Litvu, gdje je studirala fotografiju intermediju na Akademiji likovnih umjetnosti u Vilniusu. Sudjelovala je na nekoliko grupnih izložbi, a imala je i jednu samostalnu izložbu u Laubi, Zagrebu (Meteorologija Tijela, 2019). U svom radu propituje ljudska ispreplitanja sa neljudskim, kao i kulturološki te politički potencijal transformacije i raspada materijala. Njezini radovi često su procesualne prirode; feedback loop između ljudske, materijalne i mikrobiotičke kreativnosti. Trenutačno ju zanimaju teme vezane za novi materijalizam i ekologiju.

Projekt „Mrtva priroda”, nastao u sklopu Summer Sessions rezidencijalnog programa, fokusira se na reimaginaciju žanra mrtve prirode kao vibrantnog prostora. Model metaboličkog sistema u kojem se materijali konstantno transformiraju kroz istraživanje ljudskog odnosa sa materijalnošću, kao i kroz ljudsko neljudska ispreplitanja. Upravo zbog toga, spontana fermentacija koristi se kao glavni strateški alat u procesu ponovnog promišljanja lako propadljive materije koja je glavna karakteristika reprezentacije mrtve prirode. Uveličavanjem neljudske kreativnosti i otkrivanjem njezinog potencijala kao mikropolitičkog čina, spontana fermentacija animira našu percepciju „inertne” materije, transformirajući ju u platformu mikrobiotičkog djelovanja koje podupire transformaciju i kreaciju simbiotičkih okoliša.

Igor Zenzerović je rođen 1990. godine u Puli gdje gdje se školovao sve do fakluteta. U Rijeci, Zagrebu, Beču i Ljubljani studira područja prava, kulturalne studije, komparativne književnosti i etnologije. Prije 20 godina započeo sa eksperimentima u zvuku, nastavio sa tekstom a potom i performansom. Piše poeziju, koja je i objavljena u književnim časopisima, a zajedno sa Dariom Vugerom piše, uređuje i tiska post-situacionistički fanzin Klinika! Među novijim radovima izdvajaju se “Žive slike” (Rijeka, Zagreb, Beč, 2010. – 2017.), performans preimenovanja trga u ponoć (Zagreb 2017.), Antiteatar u kući bez krova – Abort(us)(2017., Pula), Aha-sfera (2018., Pula)Ekstremno čitanje poezije (2019., Pula). Voditelj je i organizator eksperimentalnog književnog foruma, Predvečeri poetike.

U Novigradu je predstavio svoj rad (A)live!, također nastao u sklopu Summer Sessions rezidencijalnog programa, a izvedenog druge večeri festivala Media Mediterranea 22.

(A)Live! je bio-performans i novo-medijska interaktivna instalacija koja čin promatranja, kroz mediji umjetničkog djela, radikalizira kao bio-politički akt. Djelo je nastalo kao sinteza problematizacije izloženosti pogledu kao umjetnik i dugogodišnjeg odbijanja bilježenja, kategoriziranja i arhiviranja vlastitih performansa. (A)Live! se ostvaruje kao postav skeniranja kefirnih zrnca na kojim je projekcija – klaster hiperobjekata, mikroorganizma različite i simbioze ne-ljudskog i ljudskog: oko, kvasac i ba(k)terija. Svjetlo je tu imperativ. Izložena, zrnca polako ‘umiru’, izgladnjuju se i žute procesom lipidne oksidacije: potrebno ih je spasiti, uzeti kući, sakriti u mrak – zrnca će se u malo mlijeka umnožiti i proizvesti prijateljsku simbiozu i floru s Vama. Svjetlom ovaj put ne osvjetljavamo istinu, njime kiselimo. (A)Live! koncentrira kontakt-zonu kiselosti i prostorno prikazuje hipervremenski (etički) trenutak i(li) aporije. (A)Live! je bunilo simbioze arhiviranja prolaznosti satkane od samo-slika i nevidljivog ‘kontakt’ iskustva s aurom djela, onog uvijek udaljenog ‘ovdje i sada’.

U sklopu festivala je u nedjelju, 23. kolovoza u atriju muzeja nastupio je i Alex Brajković sa svojim koncertnim performansom naziva Equilibrium 0.2. Radi se o gostovanju umjetnika koji je nastupao na festivalu Media Mediterranea 22 – spin off razmjeni programa partnerskih festivala.

RSS 2.0 | trackback