30/11 2017

Predstavljanje rezultata radionice istraživanja kroz dizajn “Paradoks fikcije”

MP3 platforma, Novosti

Besplatna radionica istraživanja kroz dizajn, koju MP3 platforma organizira u suradnji s kolektivom OAZA iz Zagreba i udrugom Zvona i Nari iz Ližnjana u punom je jeku. 

Radionica pod nazivom “Paradoks fikcije: bilješke o mjestima industrijske proizvodnje” bavi se istraživanjem i reinterpretacijom mikrokulture industrijske proizvodnje kroz tekst i dizajn.

Cilj radionice je preispitivanje i poticanje dijaloga o određenim zanimljivostima kulturne industrijske baštine i njihovim širim društvenim implikacijama. Na koji način socio-kulturalni te ekonomsko-politički okviri utječu na strukturu mjesta? Kako individualno iskustvo mjesta stvara nova značenja i namjene tog istog mjesta? Kako revalorizirati postojeću percepciju industrijske kulturne baštine i njenog očuvanja alatima dizajna? – samo su neka od pitanja na osnovu kojih su polaznici krenuli graditi vlastite priče.

Dvanaest polaznika iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine te Srbije, od ponedjeljka 27. studenoga bave se mjestima industrijske proizvodnje u Istri, koji im služe kao izvor inspiracije za kreaciju koncepata i njihovih materijalnih prototipova.

Nakon uvodnog predavanja mentorica Maje Kolar i Ivane Borovnjak iz Umjetničkog kolektiva Oaza te komentora Ognjena Rađena iz udruge Zvona i Nari iz Ližnjana, polaznici su imali priliku poslušati predavanje antropologa i etnologa doc. dr. sc. Andree Matoševića (Centar za kulturološka i povijesna istraživanja socijalizma), koje se ticalo rudara Labinštine i tehnika preživljavanja u podzemlju. Matošević je polaznicima govorio o rudarskom iskustvu rada i života u raškim i labinskim ugljenokopima tijekom 20. stoljeća stavljajući naglasak i na širu – simboličku i realnu – povezanost sa ostalim profesijama među kojima se ističu brodograditelji, moreplovci i vojnici, a koji zajedno čine jednu od okosnica industrijske ere.

U utorak, 28. studenoga, polaznicima se obratio povjesničar prof. dr. sc. Miroslav Bertoša (Sveučilište Jurja Dobrile u Puli), koji ih je upoznao s poslijeratnom Pulom u svom predavanju “Pula 1947. La bici: društveni prestiž, dizajn, imaginarij”. Bertoša je kroz osobna sjećanja iz djetinjstva sudionicima pripovijedao o tadašnjoj materijalnoj i simboličkoj vrijednosti bicikla kao statusno prestižnog imovinskog predmeta koji je mnogima predstavljao nedostižnu želju. Uz razne reference poput “Od lokalnog do globalnog” Lászla Krasznahorkaija, “Seiobo je bila tamo dolje” Rolanda Barthesa i “Pohvala biciklu” Marca Augéa, Bertoša je predstavio čitav niz odrednica koje se tiču bicikla.

 

Istoga dana u poslijepodnevnim satima polaznici su posjetili Rašu gdje ih je dočekao Mladen Bajramović, predsjednik udruge Istarski ugljenokopi Raša koji im je govorio o izgradnji Raše te s njima obišao najznačajnije punktove mjesta. Nakon posjeta, sudionici su kreativan rad nastavili u prostorijama KUC-a Lamparna u Labinu, gdje ih je pozdravio Dean Zahtila, predsjednik Labin Art Expressa XXI.

Rad mentora i polaznika nastavlja se do petka, a javna prezentacija završnih radova radionice održati će se u subotu, 2. prosinca u 11 sati ujutro u Srpskom kulturnom centru Istre u Puli.

Tags: , , , , ,

RSS 2.0 | trackback